FORMANOVÁ, B. Vliv lokality na výši obvyklé ceny bytu v Břeclavi [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2019.

Hlavinková, Vítězslava

Cíle práce byly splněny, byl proveden podrobný popis několika lokalit města Břeclavi, a to rozdělení z hlediska historického, a na katastrální území. Je popsáno členění zástavby města a názorně doloženo v obr. 5. Pozornost byla věnována i struktuře domovního fondu, v němž bytové domy tvoří jen 14 %. Práce je na výborné odborné úrovni, je uvedena podstata použité oceňovací metody a doplněna údaji, jak byla konkrétně aplikována v diplomové práci. Součástí práce je vytvoření a vyhodnocení databází z realizovaných i nabídkových cen, přičemž přínosné je odvození koeficientu redukce na pramen ceny na základě údajů z databáze. Zvoleno bylo 10 multiplikačních koeficientů, způsob jejich kvantifikace je detailně popsán a hodnoty jsou zdůvodněny vč. uvedení tabulek pro jednotlivá rozmezí. V praktické části práce je pečlivě popsáno 10 bytů včetně případně provedených stavebních úprav, jsou uvedeny i jednotlivé silné a slabé stránky bytu. Pro každý byt je vypočtena cena zjištěná vč. podrobného rozboru jednotlivých indexů; a je určena cena obvyklá. Jsou uvedeny možné faktory, které obvyklou cenu bytových jednotek ovlivňují, v závěru je posouzeno, které z faktorů jsou významnější. Výpočty a vyhodnocení jsou uvedena v přehledných tabulkách – grafická úroveň práce je velmi dobrá. Výsledky jsou prezentovány přehledně a s přiměřenými komentáři, lokalita je nejen popsána, ale jsou uvedeny i jednotlivé oblasti, jejich klady i zápory ve spojitosti s prodejností. Mimo zadání jsou výsledky konfrontovány i s cenovou mapou ARK ČR a rozdíly jsou vysvětleny popisem metody sestavení cenové mapy ARK ČR. Souhrnně je práce zpracována uceleně a poskytuje dobrý informační zdroj k řešení zadané problematiky v širším rozsahu.

Splnění cíle a rozsahu zadání A
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem A
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody A
Odborná úroveň diplomové práce A
Přínos pro praktické i teoretické využití A
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 A
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B

Kočendová, Markéta

Úplnost vypracování B Autorka obsáhle se snažila splnit úkoly práce. Cíle naplnila. Pro vliv lokality na výši obvyklé ceny bytu by bylo zajímavé zpracovat alespoň delší časové období 2 a více let.
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce B I přes málo dostupných informací v daném časovém úseku v dané lokalitě se pokusila autorka práce velmi pečlivě a svědomitě řešit cíle. I přes málo dostupných informací v daném časovém úseku v dané lokalitě se pokusila autorka práce velmi pečlivě a svědomitě řešit cíle. I přes málo dostupných informací v daném časovém úseku v dané lokalitě se pokusila autorka práce velmi pečlivě a svědomitě řešit cíle.
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody C Bylo prokázáno využití teoretických poznatků metod a následné použití v praxi při výpočtech na bytových jednotkách různých kategorií.
Obtížnost a správnost řešení A Autorka měla velmi obtížnou situaci, z důvodu nedostatku vstupních dat.
Přínos pro praktické i teoretické využití C Pro praktické využití lze použít ocenění uváděných bytových jednotek.
Odborná jazyková úroveň A Text práce je srozumitelný, prokázána práce s literaturou, citace dle norem.
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky B V práci se vyskytují typografické nedostatky. Některé grafy a obrázky by mohly být lépe graficky zpracovány. V práci se vyskytují typografické nedostatky. Některé grafy a obrázky by mohly být lépe graficky zpracovány. V práci se vyskytují typografické nedostatky. Některé grafy a obrázky by mohly být lépe graficky zpracovány.

eVSKP id 112523