MICHL, P. Návrh kombinované otopné soustavy s tepelným čerpadlem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.

Mastný, Petr

Autor zpracoval dané téma na velmi dobré úrovni, což svědčí o jeho znalostech v této problematice. V práci je velmi objektivně popsán přínos využití tepelných čerpadel ve spojení s kombinovanou otopnou soustavou, a také nevýhody využití TČ. Samotný návh projektového řešení kombinované otopné soustavy s TČ je realizovatelný a je velmi vhodně doplněn o ekonomické hodnocení projektu, které ukazuje klady i zápory předloženého řešení. Připomínky: - v některých částech textu chybí odkazy na použitou literaturu Otázky: Pro navrženou kombinovanou otopnou soustavu je navržen teplotní spád 42/36°C, i když v závěru jsou uvedeny dva teplotní spády... Je tento spád vhodný i pro podlahové vytápění? Je opravdu vstupní teplota do podlahové soustavy 42°C?

Splnění zadání A 50/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Formální zpracování práce A 19/20
Využití literatury B 8/10
97

Malý, Jiří

Bakalářská práce Pavla Michla je systematicky a velmi pečlivě zpracována dle zadání. V úvodu se, možná až příliš detailně, věnuje rozdělení a fyzikálnímu principu tepelných čerpadel používaných pro vytápění v obytných domech. Následuje rozbor otopných soustav a podrobný popis systémů pro řízení a regulaci tepelných čerpadel s kombinovanými otopnými soustavami. V praktické části své práce navrhuje student kombinovaný vytápěcí systém pro rodinný domek s využitím tepelného čerpadla, elektrického kotle a bojleru pro ohřev TUV. I tato část je důkladně zpracována. V závěrečné kapitole pak, nad rámec zadání, svůj návrh doplňuje ekonomickým hodnocením provozu jednotlivých zdrojů tepla a srovnání investic nákladů. Práce je přehledná, jednotlivé kapitoly na sebe systematicky navazují a jsou velmi pečlivě zpracovány, některé až zbytečně podrobně. Práce má v kategorii bakalářských prací vynikající úroveň.

Splnění požadavků zadání A 20/20
Odborná úroveň práce A 50/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse C 15/20