POHANČENÍK, V. Podnikatelský plán podniku nabízejícího službu pop-up store [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.

Bumberová, Veronika

Celkově je předložená diplomová práce v podobě vytvoření ekonomicky realizovatelného a životaschopného podnikatelského plánu zpracovaná na velmi dobré úrovni. Otázka č. 1: Vysvětlete pojetí vize u nově začínajícího podniku v podobě "určování trendů v ČR". Otázka č. 2: Jakých přímých marketingových (komunikačních) kanálů je užito pro oslovení a akvizici potencionálních zákazníků na B2B trhu (cíl do 01.08.20120 je 350)? Otázka č. 3: Vidíte potenciál pro získávání start-upů z řad studentských projektů ve spolupráci s VŠ nebo SOŠ eventuálně ve spolupráce s magistrátem města Brna?

Splnění stanovených cílů B Práce je s ohledem na hlavní cíl a stanovené dílčí cíle práce zpracovaná na velmi dobré úrovni. Výsledky analýz podporují netradiční záměr sestavení podnikatelského plánu v oblasti pop-up store služeb určených pro B2B trh, zejména start-upy a malé podniky. Autor v práci dodržuje a splňuje nastavené cíle v souladu s teoretickou, analytickou a návrhovou části práce.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Autor práce používá jak standardní analytické metody z oblasti strategie a marketingu pro posouzení podnikatelského prostředí, tak i primární sběr dat prostřednictvím kvalitativního výzkumu u potencionálních zákazníků. Vhodnost výběru analytických metod a odůvodnění jejich výběru v kontextu řešeného problému je na velmi dobré úrovni. Autor v práci dodržuje postupy řešení a metody, které jsou stanoveny jak v cíli, tak návazně popsány v teoretické části a využity v praktické části práce.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Z hlediska schopnosti interpretovat dosažené výsledky z analýz a vyvozovat z nich závěry je na relativně velmi dobré úrovni až na drobné výjimky (např. výčet proměnných ve mzdě místo položek apod.). Závěry z provedených analýz jsou vztaženy a diskutovány ve vztahu k vybrané oblasti podnikání.
Praktická využitelnost výsledků B Práce je s ohledem pro praxi reálně použitelná pro spuštění podnikání v dané oblasti. Bude samozřejmě záviset na reálné praxi, ale v návrzích je trošičku podhodnocena část nákladů a koordinace činností v souvislosti s úpravou designu a využití služeb a subdodávek tohoto typu, tak i na straně akvizice zákazníků B2B trhu a vize "určování trendů v ČR" . Kalkulace a variabilita ceny bude ovlivněna nejenom návštěvností, ale zejména využitím dalších služeb (mimo krátkodobého nájmu pro propagaci). Do nákladů provozu také nebyli zakalkulovány energie (pokud nebyli uvažovány v rámci ceny nájmu). Velmi ambiciózně působí také strategický cíl společnosti, která chce do tří let expandovat do dalších velkoměst s otevřením nových provozoven a najmutím vedoucích pracovníků.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Teoretická, analytická a návrhová část jsou navzájem logicky propojeny. Autor práce používá adekvátní terminologii a odbornou jazykovou úroveň na velmi dobré úrovni. Kvalitu práce bohužel snižuje vizuální stránka formátování textu (např. obsah práce a seznamy tabulek, obrázků apod.). Vizuální dojem z práce snižuje rozsah kapitol úvod a vymezení problému a cíle práce. Taktéž musím vytknout uspořádání obsahu textu v kapitole 1.2. (str. 24), dále tabulka na str. 60 a str. 86.
Práce s informačními zdroji, včetně citací A V práci je s citacemi pracováno na výborné úrovni s ohledem na veřejné dostupné informace a knižní literaturu, tak i v případě zpracování výsledků z provedení primárního výzkumu sběru dat u potencionálních zákazníků.

Kaňovská, Lucie

Diplomová práce předkládá návrh podnikatelského plánu na založení společnosti podnikající v oblasti nabídky nestandardních propagačních služeb formou pop-up store. Autor v práci prokázal schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části. Práce má logickou a přehlednou strukturu. Návrhová část obsahuje praktické návrhy a doporučení, které jsou naplánovány i s ohledem na čas a realizaci. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě.

Splnění stanovených cílů B Cíl práce byl splněn.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Autor zvolil vzhledem k tématu práce správný postup a adekvátní metody, včetně průzkumu preferencí potencionálních zákazníků.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Diplomant je schopen popsat dosažené výsledky a vyvodit z nich patřičné závěry.
Praktická využitelnost výsledků B Návrhy vycházejí z provedených analýz a průzkumu preferencí potencionálních zákazníků. Diplomant se snažil velmi detailně připravit podnikatelský plán podniku pro službu pop-up store.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol.
Práce s informačními zdroji A

eVSKP id 118019