OCHODNICKÝ, D. Tvorba investičního portfólia [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.

Rejnuš, Oldřich

Cíle bakalářské práce jsou vymezeny. Globální cíl i parciální cíle na sebe navazují, nicméně nechápu, proč autor na straně 14 vymezuje tři parciální cíle a následně hodlá plnit čtyři. Je to zřejmě způsobeno tím, že formulaci jeho závěrečného investičního doporučení považoval mylně za plnění cíle parciálního a nikoli za plnění globálního cíle. Metodologie je vcelku v pořádku. Teoretická část práce odpovídá navazující praktické části. Pokud se týká plnění prvního parciálního cíle, tak je obsahem kapitoly 2, ve které autor analyzuje makroekonomické aspekty soudobého vývoje světové ekonomiky. Obsah kapitoly považuji za vhodný a vcelku výstižný. Další dvě kapitoly následně řeší nejvýznamnější úkol bakalářské práce, kterým je výběr, analýza a komparace jednotlivých druhů investičních aktiv, ze kterých má být posléze navrženo portfólio příslušného fondu. V daném případě ovšem příliš nechápu navrhovanou investici do realitních fondů bez podrobné znalosti statutu. Pokud jde o způsob provedení analýzy a komparace ostatních investičních aktiv, se způsobem provedení vcelku souhlasím. Pokud se týká vlastního investičního návrhu, považuji jej za možný, čímž potvrzuji splnění globálního cíle práce. Práci považuji za standardní, vyhovující platným požadavkům, nicméně přes viditelnou snahu autora o její co nejlepší grafické ztvárnění vznáším připomínku k jazykové čistotě, dále k některým překlepům a navíc jsem nucen konstatovat i to, že se v ní velice špatně hledá použitá literatura. Otázka k obhajobě: 1) Jaký má Vámi vytvářený fond statut? 2) Na straně 15 uvádíte, že u realizace třetího parciálního cíle použijete metodu analýzy užitné hodnoty, kterou dále rozvádíte na str. 25 (přiřemž v první větě dílčí kapitoly 1.4.1. používáte výtaz "užitečné hodnoty". Vysvětlete její podstatu a způsob, jak konkrétně jste ji použil a rovněž upřesněte její správný název. 3) Zdůvodněte Vaše tvrzení uvedené v prvním odstavci kapitoly 1.2 na straně 17.

Splnění stanovených cílů D
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D
Práce s informačními zdroji, včetně citací C

Trávník, Vladimír

Bakalářská práce svým tématem a obsahem splňuje kritéria pro závěrečnou práci. K této práci mám pouze minimální výhrady. Svým rozsahem, odborností a zpracováním převyšuje běžnou práci. Práce je velmi dobře zpracovaná jak po logické, tak obsahové stránce. Velmi dobře se pracuje i s legislativní terminologií. V analytické části práce byla vhodně zvolena hodnotící kritéria u každých jednotlivých tříd aktiv. Drobný nedostatek vidím v hodnocení dluhopisů, kde by kritéria mohla být doplněna o celkovou zadluženost firmy.

Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B