ULIČNÝ, B. Podnikateľský plán - založenie holičstva [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.

Chlebovský, Vít

Hlavním cílem práce bylo zpracování podnikatelského záměru na založení a provoz holičství. Cíl práce považuji za splněný s připomínkami uvedenými dále. Zpracované analýzy, které slouží jako základní podklad pro připravený podnikatelský plán jsou více popisné. Ne vždy z nich zřetelně vyplývají identifikované příležitosti a hrozby ovlivňující připravované podnikání autora. Přehlednosti by výrazně pomohlo shrnutí analýz do tabulek s jednoznačně formulovanými identifikovanými příležitostmi a hrozbami. Samotný sestavený záměr odpovídá svou strukturou požadavkům na podnikatelský plán a obsahově potřebám realizace. Připomínku mám k marketingovému plánu, který měl být rozpracován ve dvou dílčích variantách dle cílové skupiny - pro koncové klienty holičství a rovněž pro jednotlivé holiče, kteří si budou pronajímat křesla. Zaměření marketingového plánu jen na koncové spotřebitele považuji za nedostatek předložené práce. Přes uvedené připomínky práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: Za významné riziko považujete nedostatek kvalitního personálu. V této souvislosti, neobáváte se Vaší vysoké závislosti na jednotlivých holičích/holičkách, kteří si své zákazníky odvedou jinam v případě, že jinde najdou výhodnější podmínky?

Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Praktická využitelnost výsledků D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D
Práce s informačními zdroji, včetně citací C

Schüller, David

Hlavním cílem práce bylo zpracování podnikatelského záměru na založení a vedení holičství. Hlavní cíl práce byl naplněn. Navrhovaná opatření v rámci podnikatelského záměru jsou v souladu s navrhovaným cílem a jsou strukturována dle teoretického rámce. Autor použil vhodné metody pro sběr a analýzu dat. Nicméně SWOT analýzu by bylo vhodnější umístit před návrhovou část (nikoliv až nakonec bakalářské práce). Autor uspokojivě interpretuje závěry z provedených analýz a vlastního průzkumu. Navrhovaná řešení mají finanční rámec a celkově odpovídají požadavkům na podnikatelský plán. V části zhodnocení rizik autor definuje jednotlivá rizika, ale návrhy na jejich eliminaci jsou příliš vágní. Formální náležitosti a použitá terminologie je na dobré úrovni. Práce s citačními zdroji je na požadované úrovni. Otázka: V práci uvádíte, že konkurence představuje pro holičství značné riziko. Jaká konkrétní opatření by bylo dobré přijmout, aby holičství bylo co nejvíce konkurenceschopné?

Splnění stanovených cílů C
Praktická využitelnost výsledků D
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C