KLAPKOVÁ, A. Návrh na zlepšení procesů řízení projektů v podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.

Juřica, Pavel

Autorka zpracovala výstupy z dotazníkového šetření. Pomocí kategorizace odpovědí a paretova pravidla identifikovala problémové oblasti. Tyto pak v podniku zachytila do procesních map a v návrhové části pak navrhla změnu těchto procesů vedoucí k úspoře času projektových manažerů. Studentka si vybrala zajímavé téma k řešení bakalářské práce a její výstupy jsou přínosné jak v teoretické rovině, tak i v praktické využitelnosti v podniku. Otázka k obhajobě: 1) V práci zmiňujete, že v podniku je někdy vhodnější použít agilní přístup. Jakým způsobem by měl podnik aplikovat vaše návrhy?

Praktická využitelnost výsledků B
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji, včetně citací A

Antoš, Michal

Cílem práce je nalezení chybně fungujících procesů v projektovém managementu IT společnosti, jejich následné analyzovaní a podání návrhu jejich vylepšení. První kapitola se věnuje teoretické části práce, kde bych měl pár připomínek. Protože se jedná o IT prostředí, které je velice dynamické a velmi často se mění, chybí mi zde více agilních způsobů řízení, kromě zmíněného Scrum, které zapadají do vývoji software. Stejně tak v práci není nikde uvedeno, jaké jsou role projektového manažera v těchto odlišných metodologií. Tím se dostávám k bodu 1.1.7, kde autorka definuje manažerskou práci. Prvně si nejsem jistý, jestli autorka myslí obecně manažery, jestli ano, tak bych si zde raději viděl definici práce samotných projektových manažerů, o kterých tahle práce je. Další kapitola zpracovává výsledky dotazníku a to velmi povedeně, obzvlášť bych ocenil dobře a funkčně odvedené kódování kategorií pomocí tématické analýzy a následné urovnání výsledků do tabulky pomocí Paretova pravidla. Protože je v této kapitole také představení společnosti a její procesy projektového managementu, chybí mi zde nastínění, jaké metodologie a frameworky projektového řízení se zde v praxi využívají. Třetí kapitola zpracovává samotné vlastní návrhy zlepšení procesů. Hodnotím kladně, že vše je realizovatelné a některé návrhy už vycházejí z probíhajících interních iniciativ společnosti, na které dokázala autorka zareagovat. Zajímavé je i finální vyčíslení nákladů na implentování návrhů a jejich návratnost. Celkově je práce zpracována velmi kvalitně na zajímavé téma, autorka postupuje logicky a i přes drobné nedostatky v teoretické části hodnotím práci slovy výborně.

Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji B