MICHNOVÁ, Z. Hodnocení finanční situace vybrané soukromoprávní korporace metodami finanční analýzy a návrhy na její zlepšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.

Hanušová, Helena

Analytická část práce je zpracována, pečlivě, podrobně, přehledně a správně. Autorka v analytické čási důsledně dodržuje postup - obecný vzorec, tabulka obsahující parametry vzorce včetně výsledku a oborového průměru, komentář k vývoji a závěrem grafické vyjádření vývoje příslušné skupiny ukazatelů. Typy grafů jsou voleny tak, aby zvýrazňovaly vývoj příslušné skupiny ukazatelů (výjimkou jsou bankrotní a bonitní modely, kde volba grafického vyjádření není ideální, rovněž chybí vzájemné porovnání) . Jednotný přístup k výpočtu ukazatelů zvyšuje přehlednost práce. Na závěr analytické části autorka přehledně shrnuje výsledky provedené analýzy. Zjištěné skutečnosti se staly východiskem vypracování tří racionálních návrhů , jejichž realizace by umožnila zjištěný stav zlepšit. Velmi dobrou úroveň práce by zvýšilo vyjádření dopadu/vlivu navrhovaných opatření na ukazatele finanční analýzy. Práci doporučuji k obhajobě. Při obhajobě doporučuji následující otázku: 1. Vyberte libovolný z předložených návrhů a dokumentujte, jak by se výsledky jeho úspěšné realizace promítly do ukazatelů finanční analýzy. shrnutí OK Návrhy ok, jen chybí jejich promítnutí do ukazatelů FA

Splnění stanovených cílů B Cíl práce byl splněn. Cíl uvedený v zadání práce autorka na str. 11 cíl práce parafrázuje, jeho podstata,smysl i rozsah je zachován.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Postup řešení je standardní. Od teroetických východisek, přes charakteristiku SFEED, s.r.o. k finanční analýze, sled výpočtů postupuje od absolutních k rozdílovým a poměrovým ukazatelům, na závěr jsou zpracovány bonitní a bankrotní modely.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Autorka prokázala schopnost vnímat kontext dosažených výsledků (hodnot ukazatelů) , specifik AFEED a.s. a především oboru podnikání.
Praktická využitelnost výsledků A Praktickou využitelnost práce lze vnímat v několika oblastech. Výsledky solidně, přehledně a komplexně zpracované finanční analýzy představují významný zdroj informací pro management, který dále může zjištěné výsledky analyzovat. Postup vypracování analytické části je návodem, jak provádět finanční analýzu v dalších letech. Předložené návrhy vychází z charakteristiky AFEED a.s., oboru podnikání a výsledků finanční analýzy. Jsou racionální a jejich realizace by umožnila zjištěný stav zlepšit.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C K formální stránce práce mám následující připomínky. Cíl práce, metody a postupy se nečíslují, není rovněž vhodné tuto kapitolu dále specifikovat do dílčích subkapitol (str.11, 12). Za nepříliš vhodné považuji zařazení charakteristiky AFEED a.s. do kap. 1, patří spíše do analytické části.Použitá odborná terminologie je vesměs správná, jazyková úroveň a pravopis mají mírné nedostatky (str.63).
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Je na úrovni očekávané od bakalářské práce.

Janáč,, František

Zvolený postup řešení je standardní(analýza absolutních, rozdílových a poměrových ukazatelů, analýza soustav ukazatelů). Způsob zpracování je velmi přehledný. Propočty všech ukazatelů mají jednotnou formu zpracování a to obecný vzorec, tabulky (každá obsahuje jednotlivé položky, výsledek výpočtu, oborový průměr, graf).Formy grafů jsou voleny tak, aby zdůraznily vypovídací obsah, zahrnují i oborové průměry.Výsledky výpočtů autorka komentuje. Na závěr analytické části autorka vypracovala shrnutí finanční analýzy (kap.3.7.) Vypracováním analytické a návrhové části autorka prokázala velmi dobrou schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry.Praktická využitelnost práce je především ve velmi solidně zpracované analytické části a rovněž v části návrhové, která obsahuje řadu realistických doporučení. Jejich realizace by přispěla k udržení dobré pozice AFEED a.s.Struktura práce, použitá terminologie jsou na velmi dobré úrovni. Poněkud horší je jazyková úroveň, např. autorka v některých pasážích používá množné číslo (vypočítali jsme). Práce s informačními zdroji je na požadované úrovni. Cíl práce byl splněn Práci doporučuji k obhajobě.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B