KUGLEROVÁ, A. Hodnocení finanční situace vybrané soukromoprávní korporace metodami finanční analýzy a návrhy na její zlepšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.

Hanušová, Helena

Autorka v analytické části práce do tabulek nezařazuje položky, ze kterých se ukazatel vypočítává, čímž se snižuje vypovídací schopnost výpočtu. V tabulkách ani grafech nejsou uvedeny oborové průměry (jsou uvedeny pouze u bankrotních a bonitních modelů). Typy grafů jsou voleny tak, aby zvýšily vypovídací schopnost vývoje ukazatelů, které zachycují. Zpracování souhrného hodnocení je vhodné a správné, až na str.64, 2.odst., 2. věta - tvrzení je nelogické, také chybí zachycení vazby mezi vývojem likvidity a pracovního kapitálu. V úvodní části kap. 3 autorka zdůvodňuje 2 doporučení a jeden návrh doložený propočty a doplněný o vliv jeho realizace na ROS a ROC , vliv na další ukazatele autorka nezmiňuje (likvidita, pracovní kapitál, zadluženost, ROE, ROA). Předkládaná doporučení i návrh jsou vhodné a jejich realizace by zlepšila zjištěný stav. Předkládanou práci doporučuji k obhajobě, Při obhajobě doporučuji zodpovědět následující otázku: Uveďte možnosti využití volných oběžných prostředků

Splnění stanovených cílů B Cíl práce byl splněn. Cíl není přesně převzatý ze zadání, autorka jej na str. 11 parafrázuje, jeho podstata, smysl i rozsah je zachován.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Postup řešení je standardní. Od teoretických poznatků k charakteristice CAMEA spol. s.r.o. a k propočtům ukazatelů finanční analýzy v logickém sledu od absolutních k rozdílovým a poměrovým ukazatelům, následně jsou zpracovány bonitní a bankrotní modely.
Praktická využitelnost výsledků B Předkládaná doporučení i návrh vychází z výsledků analýz, jsou vhodné, racionální a jejich realizace by zlepšila zjištěný stav.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Uspořádání práce je logické. Jazyková úroveń je nižší (např. str. 11, 15, ). Formální náležitosti odpovídají úrovni požadované od bak.práce.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C Kap. 1.3. je zpracovány nesystémově. Autorka nezmiňuje problematiku Rozvahy (členění, oceňování položek, problém stavových veličin). Výkazu zisku a ztráty je věnován jeden řádek, není uvedena základní struktura, není zmíněna problematika zachycování tokových veličin. Výkazu cash flow jsou věnovány 2 řádky (str. 13,14.), struktura jeho sestavení uvedena není, ani to, že používá stavové i tokové veličiny. Smysl tabulky č. 2 na str. 14 se dá pochopit, ovšem nikoli její obsah, který je chybný, v tabulce má být mínus místo plus.

Ing.Petra Julínková

Bakalářská práce je zpracovaná velmi dobře. Autorka vyhodnocuje finanční situaci společnosti Camea spol. s r.o. v letech 2013–2017. Práce je rozdělena na část teoretickou, analýzu současného stavu a vlastní návrhy řešení spolu se závěrem. V teoretické části uvádí zcela přehledně informace týkající se finanční analýzy, které konkrétně zpracovává v další části práce. Autorka vypočítala a popsala výsledky absolutních ukazatelů, a to jak v rámci horizontální, tak vertikální analýzy, dále rozdílové ukazatele a poměrové ukazatele. Při výpočtech vycházela z výkazů zisků a ztrát a z rozvah společnosti ve sledovaných letech. Interpretace zjištěných výsledků je srozumitelná a jazykově na dobré odborné úrovni. Zároveň se v práci zamýšlí nad zlepšením finanční situace spojené s vysokou dobou obratu pohledávek a výkyvů rentability a uvádí hned několik reálných řešení, které by mohly vést ke stabilnější rentabilitě. Své návrhy řešení stanovila s ohledem na současný postoj podniku k finančnímu řízení a podložila je výpočty. Výsledky této práce jsou pro firmu velmi dobře využitelné. Je třeba rovněž vyzdvihnout bohatý seznam zdrojů, ze kterých byly poznatky čerpány. Autorka vypracováním této bakalářské práce prokázala, že umí uplatnit své znalosti a schopnosti při řešení zadaného úkolu, a to komplexně v celé šíři dané problematiky. Bakalářská práce naplnila zcela jak formální, tak obsahovou stránku, a proto ji doporučuji k obhajobě před státní zkušební komisí.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A