PAZDERKA, D. Posouzení vybraných ukazatelů pomocí statistických metod [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.

Doubravský, Karel

Tématem předložené práce je hodnocení stávající situace společnosti a návrhy na její zlepšení. Práce je členěna do tří hlavních částí. Autor využil vybrané literární zdroje a sestavil srozumitelnou teoretickou část, na kterou logicky navazuje část praktická a návrhová. V praktické části autor analyzuje zvolenou společnost s využitím vybraných ukazatelů. V návrhové části autor prokázal schopnost dojít k samostatným závěrům. Práce je zpracována na dobré úrovni a má odpovídající strukturu a grafickou úroveň. Použité metody jsou adekvátně zvoleny a aplikovány. V případě návrhové části by bylo vhodné návrhy podrobněji rozepsat vzhledem k analyzované společnosti. Rozsah přehledu literatury je dostačující a odpovídá typu práce. K seznamu literatury bych měl připomínku k formální stránce řazení jmen autorů. Z výše uvedených důvodů se domnívám, že práce splňuje podmínky kladené na bakalářskou práci a doporučuji práci k závěrečné obhajobě. Otázka k obhajobě: Má společnost dostatek zaměstnanců na rozšíření své působnosti?

Praktická využitelnost výsledků D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací C

Zálešák, Jiří

Předložená bakalářská práce Dominika Pazderky, se zabývá finanční situací společnosti VEOS Pospíšil a.s. a následným návrhem finančních opatření společnosti v budoucích letech. Bakalářská práce působí celistvě. Skládá se ze tří hlavních částí, počínaje teoretickou průpravou dané problematiky, následovanou finanční analýzou společnosti a závěrem autor prezentuje vlastní návrhy na zlepšení dané situace. Obsahová stránka práce působí velice kompaktně. Nalezneme zde základní pojmy finančního světa, které nám pomohou porozumět daným rozborům finanční stability společnosti. Po formální stránce autor nedodržel některá pravidla, ze kterých pramenily formální a topografické chyby: • v teoretické části se objevuje několik odstavců bez citace, např. strana 15, 18, 22, 29, • v kapitole 2.2 na straně 25 se objevuje nepřímá citace, autor ale uvádí odkaz na citaci přímou, dále pak v kapitole 2.2.1 je zase odstavec psán kurzívou, i když se nejedná o přímou citaci, • autor používá pojmy, které nejsou dostatečně vysvětleny (EBIT, strana 19), • čitelnost některých obrázků je nedostačující (obrázek 2 na straně 35, obrázek 4 na straně 39), • nejednotná grafická úprava tabulek (všechny tabulky bez zbarvení, ale tabulka č. 20 zbarvena), •v práci se objevuje spousta překlepů (např. strana 59 co že, místo což je, str. 21 uroky místo úroky, aj.). Přes všechny tyto drobné nedostatky hodnotím tuto bakalářskou práci velmi dobře, neboť se domnívám, že autor vynaložil nemalé úsilí k jejímu zdárnému zpracování. Tato práce obsahuje veškeré potřebné náležitosti, které se očekávají od bakalářské práce, proto jednoznačně doporučuji práci k obhajobě u závěrečných státních zkoušek a získání tak akademického titulu Bc.

Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D
Práce s informačními zdroji C