PEČOVÁ, M. Třídící lopaty pro zemní stroje [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Kašpárek, Jaroslav

Studentka Monika Pečová se ve své práci zabývá třídícími lopatami pro zemní stroje. Práce je koncipována nejen jako rešeršní, ale také konstrukční. V první nosné části práce provádí rešeršní rozbor třídících lopat, kde v kapitole 5 pojednává nad rámec zadání taktéž o drtících lopatách. Studentka zde správně argumentuje začleněním drtících lopat do rešerše, neboť i u nich dochází k třídění. V druhé nosné části práce je uveden návrh vlastní konstrukce třídící lopaty se zvoleným mechanismem třídění, volbou konstrukčního materiálu a vizualizací. V textové části práce mám výhrady pouze k překlepům na str. 14, 32 a 37. Na straně 11 v kapitole 1 nemá popis k odrážce „Výbušniny“. Nejsou uvedeny odkazy na obrázky v textu v kapitolách 2, 3, 8.4, a 8.5. Bakalářská práce studentky Pečové splnila požadavky a cíle zadání. Rozsah práce je nad doporučený rozsah. Dosvědčuje to přehledná tabulka na straně 33. Z hlediska formálnosti a logického uspořádání je práce na velmi dobré úrovni. Po stránce grafického zpracování není připomínky. Schopnost studentky interpretovat své výsledky jsou na velmi dobré úrovni. Po formální stránce je práce hodnotná. Studentka prokázala znalosti z oblasti třídících lopat. Doporučuji tuto práci k obhajobě.

Škopán, Miroslav

Předložená práce se zabývá studií současných koncepčních řešeních třídících lopat využitelných u rypadel a nakladačů. Při své práci autorka využívala jak běžných znalostí, získaných v průběhu svého studia, tak zejména řadu zdrojů z internetu a také z odborné literatury. V úvodních třech kapitolách se věnuje základům třídění a drcení. Vcelku správně se věnuje problematice třídění a drcení recyklovaných minerálních stavebních odpadů, neboť pro tuto komoditu bývají třídící lopaty nejčastěji využívány. Tato úvodní část je však obsahově poněkud nepatřičná a zbytečně rozvláčná a zahrnuje i zařízení, která s cíli BP souvisejí zcela okrajově. V kap. 4 a 5 se věnuje třídícím lopatám s rošty a správně definuje vliv jejich používání na opotřebení jejich nosiče. V kap. 6 je pak uveden přehled produktů vybraných výrobců, včetně jejich základních technických parametrů. V kap. 7 je uvedena v tabelované podobě možnost použití různých třídících lopat pro různé účely, není však dokladováno, odkud závěry autorky pocházejí a na základě jakých poznatků byla tato tabulka vytvořena. Závěrečná kapitola 9 obsahuje vlastní zjednodušený koncepční návrh třídící lopaty ve 3D. Práce je zpracována standardně. Dle řešené problematiky a s ohledem na svůj charakter má přiměřenou úroveň, ale jsou v ní také nedostatky jak věcného, tak i formálního charakteru. Konkrétně se jedná o: - práce je vytištěna jednostranně - v rozporu se směrnicí rektora 72/2017 „Úprava, odevzdávání a zveřejňování závěrečných prací“, - celá řada gramatických chyb, - nevhodné větné formulace (např. na str. 11 , předposlední odstavec), - občas nesprávná technická terminologie (např. „bagr“, „váha“ apod.), - u obr. 11, 12, 13, 15 a dalších se nejedná o fotografii, ale 3 D model, proto údaj [vlastní foto] je nesmyslný, - obr. 27 nemá z hlediska svého obsahu v předložené BP smysl a logiku. Předložená práce má i přes některé výše uvedené nedostatky celkově průměrnou úroveň a je v souladu se zadáním. Monika Pečová v ní prokázala odpovídající znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni vysokoškolského studia. Práci doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Práce s literaturou včetně citací D