LÍŠKA, F. Návrh zkušebního zařízení pro testování vzduchem chlazených parních kondenzátorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Předložená bakalářská práce se zabývá návrhem zkušebního zařízení pro testování vzduchem chlazených parních kondenzátorů. Student řešil návrh pomocí CFD simulací, které nejsou standardně vyučovány v bakalářské etapě studia, a nedokázal je vhodně interpretovat do textu bakalářské práce, což kazí celkový dojem. Při zpracování práce student projevil zájem o danou problematiku, prokázal schopnost samostatného řešení zadaného úkolu a dokázal zhodnotit získané výsledky. Práce splnila zadání v celém rozsahu, doporučuji ji k obhajobě a hodnotím známkou velmi dobře / B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Požadavky a cíle bakalářské práce byly splněny. Byl vypracován popis vzduchem chlazených kondenzátorů a jejich typů. Byl představen návrh testovacího zařízení a tento návrh byl ověřen pomocí CFD simulací. Použitá metoda řešení pomocí CFD simulací je nad rámec bakalářského studia a autor musel načerpat mnoho cenných dovedností. CFD metoda však nebyla v práci dostatečně popsána. Není jasné, jak vypadala výpočetní síť, jak probíhala diskretizace v mezní vrstvě a zda docházelo ke konvergenci všech výpočtů. Nejsou popsány ani okrajové podmínky a další nastavení numerického výpočtu je shrnuto pouze do několika vět. Výsledky poté působí méně věrohodně a vyvstává otázka, zda jsou v dobré shodě s realitou. Práce obsahuje pravopisné a stylistické chyby. Z hlediska interpretace výsledků jsou však zásadnější chyby grafické. Výsledky simulací by bylo vhodnější přenést spíše do grafů, či dále matematicky zpracovat a interpretovat lépe, než pouze výčtem obrázků. Obrázky doplňující výpočtovou část práce neobsahují dostatečný popis zobrazených veličin, jejich jednotek a také barevné škály popisovaných veličin proudění. Obecně by bylo lepší namísto zobrazení veličin po proudnicích ve variantě č. 1 použít popis pomocí skalárních a vektorových polí a hlavně obrázky dostatečně zvětšit tak, aby byla zaručena jejich čitelnost. Závěry vznesené z dílčích výsledků nejsou dostatečně okomentovány a kvantifikovány a proto je méně jasné, co znamenají pro další postup nastíněný v práci. Práci doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením dobře/C.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 116529