ANISIMOV, V. Složení a energetické využití komunálních odpadů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Elbl, Patrik

Tématem předložené bakalářské práce od Valerie Anisimova je složení a energetické využití komunálních odpadů. V úvodní části autor popisuje vlastnosti a složení komunálních odpadů. Další kapitola je věnována energetickému využití odpadů a jejich zpracování. V závěru práce jsou prezentovány spalovny směsného komunálního odpadu v České republice a také je zde uveden návrh optimálních technologií termického zpracování komunálních odpadů pro vybrané země. Z věcného a formálního hlediska spatřuji největší nedostatek ve formulaci vět, řadě chyb a překlepů, které pravděpodobně vychází z autorova cizího původu. V kapitolách 2.1 a 2.2 postrádám preciznější popis a vysvětlení jednotlivých grafů. Ve čtvrté kapitole je uveden strohý popis spaloven směsného komunálního odpadu v České republice, který by bylo vhodné doplnit o více informací. Student pracoval systematicky, iniciativně a pravidelně postup řešení konzultoval s vedoucím práce. Autor využil dostatečné množství zdrojů, které následně dokázal dobře zpracovat a interpretovat. Přes výše zmíněné výhrady práce splnila cíle a náležitosti bakalářské práce. Práci doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením velmi dobře / B.

Sitek, Tomáš

Cílem bakalářské práce Valerie Anisimova bylo provést rešerši vlastností a složení komunálního odpadu, uvést technologie jeho termického zpracování a zmínit fungující spalovny odpadu na území České republiky. První kapitola je věnována vlastnostem komunálního odpadu vzhledem k možnému energetickému využití či skládkování. Složení komunálního odpadu se student rozhodl porovnávat v závislosti na různých faktorech (velká/malá města, Turecko/Dánsko apod.). V další kapitole jsou popsány používané technologie termického využití odpadu. Krátká závěrečná kapitola obsahuje přehled všech čtyř českých spaloven. Porovnávat složení komunálního odpadu v různých částech světa je zajímavý nápad, který vzešel zřejmě z iniciativy studenta. Z předložených grafů lze vysledovat trendy, podle nichž lze dále navrhovat vhodnou technologii zpracování odpadu. Na jazykové úrovni práce se bohužel silně podepisuje cizinecký původ studenta s velkým množstvím gramatických chyb, nevhodných formulací a chybného slovosledu. V koláčových grafech 1–11 je obtížné rozlišit jednotlivé kategorie z důvodu použití tří téměř identických odstínů modré. Přehlednosti by také pomohlo sjednotit barvy kategorií u všech grafů. Rozšířil bych také kapitolu o českých spalovnách. Student splnil všechny předepsané náležitosti kladené na tento typ práce. Cíle práce byly splněny a i přes značné nedostatky ji doporučuji k obhajobě s hodnocením dobře/C.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 116670