STRAKA, D. Složení komunálních odpadů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Elbl, Patrik

David Straka se ve své bakalářské práci zabýval složením komunálních odpadů. V úvodu práce popisuje základní pojmy s komunálním odpadem spojené a také složení a vlastnosti komunálního odpadu. Následuje kapitola zabývající se základními technologiemi na termické zpracování odpadů a hlavní rozdíly od spalování klasických tuhých paliv. Další část je věnována rešerši týkající se složení komunálního odpadu jak v českých, tak i v zahraničních zemích. V závěrečné části je na základě získaných dat vypočten hrubý rozbor a výhřevnost u odpadu pro vybrané země. Práce je rozdělena na 7 kapitol včetně úvodu a závěru, avšak jednotlivé kapitoly na sebe ne zcela navazují. V koláčových grafech je dosti obtížné rozlišit jednotlivé kategorie z důvodu použití téměř identických barev, viz obr. 3.2, obr. 5.2, obr. 5.4 a další. Na obr. 4.4 postrádám český význam použitých anglických výrazů a samotnou kvalitu obrázku. Autor použil 36 zdrojů informací, avšak ne všechny jsou uvedeny dle příslušné normy ČSN ISO 690. Student v průběhu psaní práce pracoval systematicky a samostatně zpracovával podklady a vyhledával informace k řešenému problému. Práce je zpracována na dobré úrovni, s minimem chyb a překlepů. Předložená práce splnila požadavky kladené na tento typ práce, a proto práci doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením velmi dobře / B.

Musilová, Petra

Autor ve své práci zpracoval téma týkající se složení komunálního odpadu. Práce je členěna přehledně a logicky. V úvodu práce jsou charakterizovány druhy odpadů, jejich složení a vlastnosti. Dále se autor zabývá spalováním klasických tuhých paliv a odpadů. Navazuje rešerše shrnující složení komunálního odpadu nejen ve vybraných českých spalovnách odpadu, ale i ve vybraných evropských zemích. V závěru práce je věnován prostor pro hrubý rozbor odpadů včetně jeho výpočtu u vybraných evropských zemí. Teoretická rešeršní část rozsahem odpovídá požadavkům a cílům bakalářské práce. Práce obsahuje menší nedostatek v kapitole 4.2.3 Technologie spalování odpadu. V kapitole jsou mylně zahrnuty procesy pyrolýza a zplyňování. Tyto procesy se řadí na stejnou úroveň jako spalování. Vhodnější by tedy bylo procesy buď vynechat, nebo kapitolu přejmenovat na termické zpracování odpadu. Výpočtová část je správná. Ze stylistického hlediska lze práci vytknout ne příliš vhodné formulace vět, chyby ve skloňování a příležitostné překlepy. Z grafického pak formátování odstavců, které není ucelené. Student splnil všechny cíle bakalářské práce. Zpracováním tohoto tématu si prohloubil své teoretické znalosti nejen z oblasti komunálních odpadů, ale i technologií jejich spalování. Přes uvedené výhrady práci považuji za zdařilou a doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením B – velmi dobře.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 116672