NOVOZÁMSKÝ, R. Chlazení stlačeného vzduchu pro spalovací motor kategorie CDS SEMI-PRO [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Diplomová práce pana Richarda Novozámského se zabývá chlazením stlačeného vzduchu závodního spalovacího motoru. Podle studentova osobního nasazení bylo zřejmé, že ho zadaná problematika zajímá. K řešení své práce přistupoval systematicky a svědomitě. Řešení své práce prováděl nejen teoreticky, ale i prakticky, což sice mělo místy vliv na rychlost vypracování jednotlivých bodů zadání, ale na druhé straně student prokázal schopnost zpracovat a vyřešit reálný technický problém. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Pan Novozámský nejprve provedl teoretický rozbor problematiky, dále vytvořil základní simulační model a nakonec i prototypy a experimentální měření. Teoretická část je zpracována dostatečně podrobně a přehledně. Jsou zde představeny různé systémy chlazení stlačeného vzduchu a jejich vlastnosti. V praktické části student vytvořil základní simulační model motoru, avšak na úkor samotné stavby prototypu a experimentálního měření nebylo využito maximálního potenciálu simulačního softwaru. Student mohl prozkoumat vlivy různých parametrů a konstrukci tak před experimentálním měřením ještě více vyladit. Chybí také určení parametru, který student zvolil jako stěžejní, a který je u obou systémů chlazení stejný, aby porovnání bylo plně hodnotitelné. Samotné experimentální měření je provedeno s cílem zjistit, který systém je pro danou motoristickou disciplínu nejvhodnější, avšak konečnou volbu student nechal otevřenou. Vyzdvihnout musím studentův entuziasmus, který je z práce cítit. Pochvalu zaslouží domácí 3D skener vytvořený z herní konzole, navržené moduly měření a sběr dat při experimentálním měření. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 113122