ONDOVÁ, N. Využití metody fotogrammetrie při pasportizaci památkové budovy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2019.

Doležalová, Monika

Studentka ve své diplomové práci bezezbytku splnila všechny úkoly vymezené zadáním. Celková úroveň práce je výborná a svědčí o tom, že si studentka důkladně nastudovala problematiku, obstarala si potřebné podklady a provedla rozsáhlá měření při místním šetření na hradě Veveří. Na tomto základě je zdařile zpracována jednak teoretická a praktická část práce, rovněž i obsáhlá příloha. Diplomovou práci doporučuji k obhajobě s navrženým hodnocením „A“.

Splnění cíle a rozsahu zadání A Studentka splnila zadaný cíl práce, kterým bylo vypracovat postup pro zpracování pasportizace stavby – památky při využití fotogrammetrie a navrhnout plán oprav.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem A V teoretické části studentka použila vhodnou českou i zahraniční literaturu a vymezila potřebné pojmy, s obojím následně pracuje v praktické části.
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody A V rozsáhlé analytické části studentka aplikuje metodu fotogrammetrie na segmentu hradu Veveří, vytváří pro něj 3D model, zabývá se stavebně-technickým stavem tohoto objektu. V diskusi výsledky své práce porovnává s jinými metodami a v závěru pak hodnotí vhodnost použitého postupu pro stanovený cíl práce.
Odborná úroveň diplomové práce A Odborná úroveň odpovídá požadavkům na tento typ práce.
Přínos pro praktické i teoretické využití A Práce má využití především pro majitele-správce hradu Veveří, lze ji však použít i pro jiné stavby, respektive památky.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 A Studentka prokázala schopnost zorientovat se v právních předpisech, neshledala jsem žádné nesrovnalosti oproti ČSN.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B Diplomová práce je přehledná, logicky řazená, jednotlivé statě jsou relevantní danému tématu. Jazyková úroveň je dobrá.

Volařík, Marek

1. Úplnost vypracování Studentka splnila zadání a práci vypracovala v adekvátním rozsahu. 2. Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce Použité metody v práci byly zvoleny správně a cíl zadání byl splněn. 3. Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody Úroveň zpracování odpovídá požadavkům kladeným na diplomovou práci. Získané podklady byly využity adekvátně. 4. Obtížnost a správnost řešení K řešení zadání studentka využila více metod vyhodnocení a jednotlivé metody porovnala. Řešení metod je uspořádáno přehledně a systematicky. Měřická část je zpracována velmi dobře. 5. Přínos pro praktické i teoretické využití Vypracovaná práce může být velice přínosná jak teoreticky, tak prakticky. Může být použita jako podklad pro správce hradu, jelikož nabízí přehled celkového stavu objektu a odhad ceny navržených oprav. 6. Odborná jazyková úroveň Práce je na velice dobré odborné úrovni. 7. Písemná a grafická úprava, tj. text, grafy, tabulky Texty jsou přehledné, grafy a obrázky řádně popsány. Jazyková úroveň je velmi dobrá. Práce Bc. Ondové na téma zavedení metody fotogrammetrie do pasportizace památkové budovy je dle mého názoru zpracovaná na vysoké úrovni. Práce je vypovídající a přehledně popisuje všechny metody, které je možné k vypracování použít. Závěr práce tvoří celkový přehled výsledků, který je logicky uspořádán a vypovídá o správném vypracování práce. Celkově hodnotím za A.

Úplnost vypracování A
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce A
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody A