LUKSCHANDERLOVÁ, P. Optimalizace zdanění právnické osoby [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.

Svirák, Pavel

Otázka: Společnost vykazuje vysoké náklady na reprezentaci ( cca 7 mil).Domníváte se, že existují i jiné možnosti (než navržené v BP) jak tyto nedaňové výdaje využít pro účely daňově uznatelné a souhlasí vůbec statutární orgány s podobnými návrhy?

Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Praktická využitelnost výsledků D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací D

Fiřtová, Pavlína

Autorka práce se zaměřuje na praktickou aplikaci daňové optimalizace u konkrétní společnosti v návaznosti na teoretickou část, kde vysvětluje stanovení základu daně podle platné české legislativy. V práci oceňuji zaměření na daňovou optimalizaci v personální oblasti. V současné době, kdy firmy řeší nedostatek zaměstnanců a uchazeči o práci hledají uplatnění často podle toho, co jim potenciální zaměstnavatel nabídne v rámci odměn a benefitů, je důležité uvažovat o možnostech, jak zaměstnance nalákat a zároveň nebýt výrazně zatížen vysokou daňovou povinností zapříčiněnou daňově neuznatelnými náklady vynaloženými na zaměstnanecké benefity. Autorka se rovněž zaměřila na oblasti, které společnost dosud opomíjela, jako jsou rezervy a opravné položky k pohledávkám. V teoretické části vysvětlila pravidla pro jejich tvorbu a v praktické části navrhla řešení vedoucí ke snížení daňové povinnosti. Značnou část nedaňových nákladů společnosti tvoří náklady na reprezentaci. To jsou položky, se kterými se dá výrazně pracovat, což se autorka pokusila řešit formou konkrétních návrhů. Myslím si, že by se v této oblasti daly najít další možnosti, které by vedly k úspoře na dani. Nedostatkem práce je množství pravopisných chyb, kterých by se autorka měla vyvarovat. Kromě toho práce obsahuje formulační nedostatky a nejasnosti, a to především v závěru práce, kde je uvedeno porovnání výpočtu daňové povinnosti před aplikací daňové optimalizace a kalkulace po zahrnutí navržených opatření. Pro čtenáře by bylo přínosné uvést přehlednější tabulku, do které by byly uvedené rozdíly lépe zpracované. Tyto nedostatky celý dojem z práce zhoršují. Cílem práce bylo navrhnout opatření vedoucí k daňové optimalizaci u vybrané společnosti, což autorka v jednotlivých bodech popsala nejprve teoreticky, následně znázornila v praktické části na konkrétních případech včetně výpočtů, a dosáhla tak snížení daňové povinnosti legální cestou, čímž cíl práce splnila.

Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D
Práce s informačními zdroji C