WILDOVÁ, L. Historie a vývoj cen staveb pro rekreaci v okolí Brněnské přehrady [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2019.

Vařechová, Martina

Cílem diplomové práce bylo zaznamenat cenový vývoj rekreačních chat v okolí Brněnské přehrady, v katastrech Bystrc a Kníničky, a stanovení cenového indexu pro období 2014 až 2018. V teoretické části práce je provedena kvalitní rešerše a poutavě popsána historie vzniku Brněnské přehrady. Autorka prokázala velmi dobrou schopnost zorientovat se v odborné literatuře, a to jak v současných oceňovacích předpisech, tak především v oceňovacích předpisech předchozích. Pro potvrzení primární hypotézy o odlišném charakteru chat ve dvou různých lokalitách byly výpočty vč. vyhodnocení databází provedeny pro dvě konkrétní chaty – v k. ú. Bystrc a k. ú. Kníničky. Při zpracování velkého množství dat, zejména cenových údajů získaných z KN postupovala autorka v aplikační části systematicky a pečlivě. Analyzovala soubory dat, na základě tržních hodnot získaných přímým porovnáním vypočetla cenový index a pomocí korelace vyjádřila závislost výsledných cen na velikosti zastavěné plochy popř. pozemku. Pro úplnost zpracování byl proveden výpočet ceny zjištěné a znázorněn její vývoj. Ve stanovení tržní hodnoty ani ve výpočtech nebyly shledány chyby nebo nesrovnalosti. Úroveň zpracování této části lze hodnotit výborně. K řešené problematice, která zatím nebyla v odborné literatuře zmapována, přistoupila autorka seriózně a zodpovědně. Výsledky prezentovala názorně s vlastními komentáři vč. formulací vlastních závěrů o závislosti cen chat na jejich typu, lokalitě apod. Cíle diplomové práce byly bezezbytku splněny. Práce je zpracována svědomitě v rozsahu odpovídajícímu zadání a má vysokou odbornou úroveň. Je dobrým podkladem pro další zkoumání dané problematiky.

Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň A Práce je sestavena přehledně, grafická úprava je na vysoké úrovni, tabulky jsou přehledné, doplněné názornými grafy.
Splnění cíle a rozsahu zadání A
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem A
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody A
Odborná úroveň diplomové práce A
Přínos pro praktické i teoretické využití A
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 A

Hlavinková, Vítězslava

Předložená diplomová práce představuje vývoj cen rekreačních chat v okolí brněnské přehrady od roku 1964. Rozsáhlé téma je řešeno komplexně, je zřejmé, že se autorka dobře zorientovala, nejen v předpisech platných v jednotlivých obdobích, ale zpracovala i impozantní množství konkrétních realizovaných cen rekreačních chat (148), a i 20 historických kupních smluv, které bylo zajisté obtížněji dohledat. Pro zpracování práce byla použita rozsáhlá odborná literatura. V diplomové práci je začleněna i kapitola věnovaná současným oceňovacím předpisům platným ve Slovenské republice. Jednu z částí práce tvoří ocenění 2 chat ve dvou katastrálních územích, každá z chat je oceněna podle tři znalecké posudky zpracované pro stejnou chatu, ale v deseti různých letech, na kterých je demonstrována zásadní odlišnost tří období (viz tabulka č. 38). Použité metody ocenění byly dostatečně popsány. Pro období od roku 2014 do roku 2019 byl pro tržní cenu vyčíslen cenový index. Autorka prokázala schopnost ze získaných informací vyvodit odpovídající závěry. Předložená diplomová práce je vypracována korektně, na výborné úrovní a všechny vytyčené cíle byly splněny.

Úplnost vypracování A
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce A
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody A