ŽENČÁR, P. Návrh zařízení pro monitorování napětí v elektrické síti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Bastl, Michal

Pan Ženčár měl ve své práci navrhnout a realizovat zařízení pro vzdálené monitorování efektivního napětí v síti. Byla zvolena populární platforma arduino. Student navrhnul potřebné moduly a později i vlastní DPS. Ta je v době odevzdání práce ve formě funkčního vzorku. Jako vedoucí mohu říct, že student potřeboval minimální vedení a prokázal dobré schopnosti. Celé řešení BP však nezačal, podle mého názoru, včas. To se projevilo především na písemné části práce. Uděluji známku velmi dobře/B.

Chalupa, Jan

Práce se zabývá realizací měřicí jednotky, která má za úkol ukládat a zobrazovat měřená data pomocí webserveru. Zadání obsahuje bod, kde by měl student vyhledat dostupné komerční řešení, tento bod zadání není vypracovaný. Je zde pouze zmínka o RMS-DC converteru od Analog Devices a triviálním řešením pomocí transformátoru a usměrňovače. Zbylé body zadání jsou splněné. V kapitole 2.4 například student uvádí, že se mikrokontroléry dají rozdělit na dvě skupiny ATMEL a Microchip, což je nesmysl. Kapitola 2.6 popisující použité regulátory je vcelku zbytečná, jelikož se jedná o obecné podpůrné obvody. Kapitola 3.2.1. je opravdu zvláštní, dělič funguje jako přizpůsobení napěťové úrovně a zároveň převádí úroveň špičkového napětí na RMS toto však není vůbec popsáno. V popisu obvodu nikde nevystupuje transformační poměr, poměr si lze domyslet pouze ze štítku na transformátoru. Kapitola postrádá detailní popis a značení napětí v obvodu a matematický přepočet síťového napětí na napětí AD převodníku a výslednou hodnotu RMS. Kvalita formátování práce je velmi slabá, a působí dojmem, že byla sepsána velmi rychle bez nějaké korektury. Některé kapitoly obsahují pouze obrázek, některé nadpisy mají za sebou tečku. Co však hodnotím velmi kladně je, že student zvládl vytvořit funkční a komplexní prototyp, který i úspěšně otestoval. Tím prokázal že zvládne, vytvořit návrh elektroniky, její realizaci, programování na úrovni mikrokontroléru, obsluhu SD karty, RTC modulu, a v poslední řadě implementaci webserveru pro vzdálený monitoring. Vzhledem k chybám výše uvedeným hodnotím práci jako dobrou/C.

Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry D