KNAPČÍK, L. Modelování prostředí v kabině malého dopravního letadla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Fišer, Jan

Pan Lukáš Knapčík zpracoval ve své práci téma Modelování prostředí v kabině malého dopravního letadla. Hlavním cílem práce bylo provést modelování vnitřního prostředí v kabině malého dopravního letadla a vyhodnotit kvality prostředí při zvolených provozních podmínkách. Dle zadání pak měly být simulace provedeny na modelu kabiny konkrétního malého dopravního letadla a pro výpočet simulací měl být použit vhodný CFD nebo 1D simulační software. Student přistupoval k vypracování práce velice odpovědně, pravidelně docházel na konzultace, přinášel vlastní návrhy a zvládnul složitou problematiku hodnocení kvality prostředí a tepelného komfortu v kabinách letadel. Provedl analýzu prostředí pro kabinu konkrétního letadla a vyhodnotil nejvhodnější kombinace zateplení konstrukcí kabiny s ohledem na tepelný komfort cestujících. Diplomant také výborně zvládnul práci se specifickým softwarem Thesus-FE a ze získaných dat vyhodnotil jasné závěry. K vypracování, obsahu práce a přístupu studenta k DP tedy nemám žádné připomínky a hodnotím ji stupněm výborně/A.

Pokorný, Jan

Předložená diplomová práce na téma "Modelování prostředí v kabině malého dopravního letadla", se zabývá návrhem přívodu teplého vzduchu do kabiny letadla EV-55. Práce studuje vliv parametrů vytápění (teplota a množství přiváděného vzduchu) na tepelný komfort. Je uvažován režim nástupu cestujících na palubu a letový režim při zimních a normálních podmínkách pro 4 různé typy zateplení letadla. V teoretické části práce autor pojednává o mezinárodních standardech týkajících se prostředí v kabinách letadel, ventilačním systému letadel ECS, působení mikroklimatu na člověka a vnímání tepelného komfortu. Teoretická část je na výborné úrovni a srozumitelným způsobem čtenáře seznamuje s problematikou. Praktická část práce tvoří popis modelu kabiny letadla, simulace vytápění kabiny a vyhodnocení optimálního řešení. Geometrie modelu byla vytvořena v programu SolidWorks dle makety reprezentující skutečnou kabinu letadla EV-55. Výpočetní model byl vytvořen v programu Theseus-FE. Pro určení rychlosti proudění v okolí povrchu člověka byl dále využit program Star-CCM+. V 9. a 10. kapitole je uvedeno vyhodnocení simulace vytápění kabiny (kap. 8) a shrnutí cílů práce. Praktická část je opět na výborné úrovni, pouze u obrázku 34 je uveden špatně popisek. Kapitola 8 je celkově náročnější na pozornost čtenáře z důvodů množství grafů. Některé z nich by možná bylo vhodné uvést až do přílohy práce. Cíle práce byly splněny a navrhuji ji k obhajobě a hodnotím ji stupněm VÝBORNĚ (A).

eVSKP id 36636