BLAHÁK, P. Algoritmus automatické kompenzace leteckého elektronického magnetického kompasu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.

Biolková, Viera

Bakalářská práce studenta Petra Blaháka obsahuje 36 stran textu a 3 strany příloh. Práce je rozčleněna do sedmi kapitol, je napsána srozumitelným jazykem. Některé obrázky jsou však provedeny nekvalitně. Zadání bylo v zásadě splněno. Práce však bohužel neobsahuje řešení pro všechny požadované typy kompenzací. Zvláště oceňuji iniciativu studenta, schopnost čerpat a zpracovávat poznatky z literatury i samostatnost při teoretickém rozboru problematiky kompenzování leteckých magnetických kompasů a vlastním návrhu kompenzačního algoritmu. Posudek vypracoval odborný vedoucí Ing. Jan Čižmár, CSc., UNOB Brno.

Splnění zadání B 40/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) B 16/20
Formální zpracování práce C 15/20
Využití literatury A 9/10
80

Kolka, Zdeněk

Předložená práce má velmi nízkou úroveň. V úvodních kapitolách je neodůvodněný prostor věnován popisu historických mechanických kompasů ruské výroby. Většina obrázků je okopírovaná s kvalitou na hranici čitelnosti. Některé formulace nedávají smysl ("proudění teploty" - str. 20, aj.). Velká část textu byla patrně převzata z literatury (tomu nasvědčuje i změna slovníku v šestistránkové kap. 6, která je vlastní prací autora). I když byl stanoven konkrétní typ snímače, tak návrh kompasu zůstal na úrovni jediného blokového schématu na str. 37. Navržená metodika kompenzace je popsána na třech stranách a spočívá v aproximaci chybové funkce kompasu polynomem pomocí metody nejmenších čtverců. Autor uvádí, že provedl kompenzaci ve 24, 12, 8 a 4 bodech. Výpočet je však uveden jen pro 24 bodů. Aproximace polynomem dle mého názoru není vhodná, protože dostáváme rozdílnou chybu pro 0 a 360 stupňů.

Splnění požadavků zadání C 15/20
Odborná úroveň práce E 25/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse E 10/20