BAČKOVSKÝ, P. Elektronické obvody s aktivními prvky v proudovém módu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.

Murina, Milan

Student prostudoval parametry operačních zesilovačů s proudovým módem a obvodové principy proudových zdrojů. Při návrhu výkonového proudového zdroje prokázal předpoklady pro konstrukční činnost v oblasti elektronických obvodů. Pomocí výsledků simulace v programu PSpice upravil původní návrh proudového zdroje a následně zdroj realizoval. Z naměřených výsledků lze konstatovat splnění požadavků zadání bakalářské práce.

Splnění zadání B 44/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) B 16/20
Formální zpracování práce B 16/20
Využití literatury D 6/10
82

Sedláček, Jiří

Náplní bakalářské práce bylo prozkoumat možnosti aplikace aktivních prvků v proudovém módu v oblasti výkonových zdrojů proudu. Na základě studia odborné literatury autor práce zvolil obvodovou koncepci proudového zdroje založenou na Howlandovém obvodu. Pro tento obvod navrhl a prozkoumal vlastnosti výkonového operačního zesilovače numerickou simulací za pomoci programu PSpice. V další části práce autor navrhl zdroj proudu řízený napětím a uskutečnil jeho realizaci. Poslední část práce obsahuje výsledky měření parametrů navrženého a optimalizovaného zdroje. Autor prokázal při řešení práce dobré znalosti v teoretické oblasti i dostatek praktických zkušeností při realizaci a měření parametrů zdroje. Bakalářská práce je logicky uspořádaná, přehledně zpracovaná, má odpovídající grafickou úroveň. Neshledal jsem v ní ani žádné větší nesrovnalosti formálního charakteru. Na závěr lze konstatovat, že zadaný úkol byl splněn s velmi dobrou úrovní, navržený zdroj splňuje zadané požadavky.

Splnění požadavků zadání A 18/20
Odborná úroveň práce B 41/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse C 15/20