HARTMAN, M. Porovnání koncepcí ultralehkých letounů se sedaly za sebou a vedle sebe. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.

Hradil, Jiří

Autor se ve své bakalářské práci spíše zabýval obecným popisem ultralehkých letounů a jen část práce věnoval porovnání koncepcí se sedadly za sebou a vedle sebe. Pracoval samostatně, konzultací využíval velmi zřídka. Téma se v podstatě netýkalo žádného studentem absolvovaného předmětu a celá problematika pro něj byla tedy nová. Informace, které by umožnili studentovi práci odborně pozvednout na vyšší úroveň, jsou náplní studia na Leteckém Ústavu. Vzhledem k potřebě uzavřít některé nezbytné předměty, student nemohl práci věnovat tolik času kolik by si asi přál, což se jistě projevilo na její kvalitě.

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C

Mališ, Michal

V úvodu je zmíněná definice UL letounů z předpisu a naznačeno zavedení jednotného evropského předpisu pro letouny typu UL. V následujících kapitolách se autor věnuje tvaru křídel a jejich umístění na trupu. Hodnotí je z hlediska odtržení proudu, zatížení a letových vlastností. Tato kapitola je nad rámec zadání práce, a ačkoliv koncepce křídel má významný vliv na vyhodnocované parametry není na ně ve vyhodnocení odkaz. Naopak chybí popis vlivu koncepce trup a uspořádání sedadel. V následující kapitole je statistika letounů se sedadly vedla sebe a za sebou. Hodnocení koncepcí vychází ze statistiky a udává porovnání rychlostí, poměru rychlost/výkon a vytrvalosti. Ve vyhodnocení autor trefně poznamenává, že koncepce uspořádání sedadel na UL letounech nemá na vyhodnocované parametry nejvýznamnější vliv. Vzhledem ke komplikovaně formulovanému zadání práce je odpovídající. Do budoucna by stálo za zvážení, zda zadání tohoto typu mají význam.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Vlastní přínos a originalita E
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry D