BULÍČEK, J. Analýza vlivu zateplení na obvyklou cenu rodinného domu ve vybrané lokalitě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2019.

Tesařová, Zdeňka

Diplomová práce je logicky členěna. Jsou vysvětleny všechny relevantní pojmy a postupy vztahující se k cíli práce. Jsou podrobně popsány materiály užívané při zateplování budov a jejich součinitel tepelné vodivosti. Autor se také věnoval vlastnostem a vývoji pálených cihelných bloků. Je popsán zájmový rodinný dům, navrženy varianty zateplení a přehledně porovnány úspory navržených metod (pořizovací cena vůči návratnosti investice při úspoře na vytápění). Bylo provedeno ocenění zájmové nemovité věci, a to před a po provedení zateplení. Obvyklá cena nemovité věci po provedení zateplení vzrostla, ovšem náklady na zateplení by nárůst obvyklé ceny zcela nepokryl. Výsledky práce jsou prezentovány přehlednými grafy. V diplomové práci chybí seznam použitých vzorců a seznam použité literatury je nepřehledně řazen. I přes vytýkané doporučuji práci k obhajobě.

Splnění cíle a rozsahu zadání A
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem B
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody B
Odborná úroveň diplomové práce B
Přínos pro praktické i teoretické využití B
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 C

Hlavinková, Vítězslava

Cílem předložené diplomové práce je posouzení vlivu zateplení na obvyklou cenu rodinného domu. Diplomová práce je rozdělena do 9 přehledných kapitol, ve kterých jsou popsané nejběžnější kontaktní zateplovací systémy a je uvedeno i několik dalších netypických variant. Věnuje se i vývoji cihelného zdiva a otázce výše primární energie pro výrobu stavebních materiálů. Jak sám autor upozorňuje, jsou výpočty v době kolísání cen provedeny za určitých zjednodušujících předpokladů. Nicméně mohly být propočteny scénáře s různými nárůsty či poklesy cen energií. Autor na základě provedených výpočtů konstatuje, že prostá doba návratnosti se podle posuzovaného zateplovacího systému pohybuje od 19 do 33 let, a to bez zahrnutí možných dotací. Na základě vyhodnocení databází srovnatelných rodinných domů zateplených a nezateplených dochází autor k závěru, že zateplení ovlivní i tržní cenu. Cena rodinných domů z realitní inzerce je však uváděna včetně ceny pozemku, což není zohledněno ani v jednom ze zvolených kritérií. Pro srovnání výsledků vyhodnocení by také bylo vhodné, aby výčet kritérií v obou adjustačních maticích byl stejný. V kapitolách předcházejících závěru jsou shrnuty všechny numerické výstupy a uvedeny v ilustrativních grafech. V závěru práce jsou výsledky jednotlivých způsobů zateplení porovnány mezi sebou a vyhodnocena nejefektivnější varianta.

Úplnost vypracování B Práce je vypracována v souladu se zadáním
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce A
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody B
Obtížnost a správnost řešení B
Odborná jazyková úroveň B
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky C Grafy a tabulky jsou přehledné. V textu jsou drobné nesrovnalosti, pod tab. č. 6 je u 1. a 2. varianty uváděná stejná návratnost a v grafu č.3 a č.4 chybí legenda, která je uvedena až v grafu č.5, tam je však popsáno 6 materiálů, v grafu je však jen 5 sloupců.

eVSKP id 100377