HRÁDEK, Z. Metodika modelování lepených spojů v automobilovém průmyslu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.

Posudky

Posudek vedoucího

Ramík, Pavel

Student Bc. Zbyněk Hrádek přistoupil ke zvolenému tématu diplomové práce velice iniciativně. Absolvoval několikrát odbornou stáž u zadavatele, kterým byl Technický vývoj Škoda Auto a.s., pravidelně využíval konzultací u vedoucího práce a především u zadavatele, dodržoval stanovené úkoly a termíny. Tento přístup mu umožnil dovést diplomovou práci úspěšně do finální podoby, kterou bude mimo státních závěrečných zkoušek na FSI VUT prezentovat rovněž v Technickém vývoji Škoda Auto a.s. Cíle práce dané zadáním byly splněny v celém rozsahu, práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Janda, Štěpán

Zpracovaná diplomová práce Bc. Zbyňka Hrádka se zabývá problematikou modelování pevnostních lepených spojů používaných při simulacích bariérové zkoušky čelního 40% ODB nárazu dle EuroNCAP. V úvodu práce diplomant provedl odbornou rešerši, kde se seznámil s problematikou lepených spojů a teorií lepení obecně. Definoval základní pojmy a zhodnotil výhody a nevýhody lepených spojů stejně tak jako faktory ovlivňující pevnost lepeného spoje. Tímto si připravil půdu pro analýzu současného stavu využití lepených spojů v automobilovém průmyslu. Zpracovaná rešerše svědčí o dobré orientaci diplomanta v dané problematice a seznámení se s metodikou a numerickými metodami modelování lepených spojů v automobilovém průmyslu, které se v současné době používají ve Škoda Auto a.s. Kladně hodnotím způsob, jak diplomant vydefinoval na základě úvodní rešerše cíle diplomové práce, které jasně popsal v kapitole "Motivace a cíle diplomové práce" a v další kapitole "Metody řešení" popsal postup jak vytyčených cílů dosáhnout. Je zde vidět systematický přístup a analytické schopnosti diplomanta i jeho vhled do problematiky. K řešení zadaného problému diplomant dokázal využít možností současně používaných počítačových simulací ve Škoda Auto a.s. a v celé práci jsou vidět značné možnosti plynoucí z řešení zadaného problému ve spolupráci s průmyslovým partnerem jakým Škoda Auto a.s. je. Výběr použitých softwarových prostředků a systémů jako např. ANSA, PamCrash, mETA, Octave, modeFRONTIER, AWK odpovídá potřebám řešení a diplomant prokázal schopnost proniknout v krátkém čase do těchto nástrojů a systému a hlavně využít efektivně tyto prostředky pro dosažení cílů své diplomové práce. Sestavení výpočtových modelů, provedení analýz jak experimentů, tak simulací, porovnání výsledků s experimenty a diskuse závěrů dílčích výsledků tak jak je důkladně a důsledně popsáno v kapitole "Výsledky a aplikace" odpovídá potřebám řešení a ukazuje, že diplomant cílevědomě pracoval směrem k dosažení vytyčených cílů. Diplomant zde zhodnotil možnosti a potenciál primárně zvolené metody "manuální optimalizace" a přistoupil v dalším kroku k mnohem sofistikovanější tzv. strojové (softwarové) optimalizaci pomocí software modeFRONTIER. Navrhl zde optimalizační smyčku a správně zvolil cílové funkce, což vedlo k výběru optimálního řešení z vygenerované Pareto množiny. Toto řešení je diskutováno s každým jednotlivým experimentem. Na závěr je porovnána nově navržená metodika se stávající a dosažené výsledky jsou podrobně diskutovány. V závěrečné kapitole diplomant přehledně shrnul dosažené výsledky a diskutuje nejen splnění cíle, ale nastiňuje i další možnosti zlepšení nově navržené metodiky. Po formální stránce je v práci možné najít jen poměrně malý počet nepodstatných stylistických či pravopisných chyb. Některé pasáže obsahují zbytečně podrobné detaily, jakýsi návod, jak vyplňovat příslušné karty a menu použitých software, výpisy programů atd. což není nutné, nicméně struktura práce tím není narušena. Předložená diplomová práce svědčí o soustavné práci diplomanta na dané problematice spojené s velmi dobrou spoluprací s Technickým vývojem ve Škoda Auto a.s. Mladá Boleslav. Jedná se o poměrně rozsáhlou práci a to nejen rozsahem ale i odborným obsahem a získanými výsledky, které mohou být přínosem i na straně zadavatele. Cíle diplomové práce dané zadáním byly splněny v celém rozsahu a s uvedenými závěry je možno souhlasit. Diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 29720