LANGER, D. Identifikace a hodnocení chyb na výrobní lince a jejich prevence [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Kotek, Luboš

Diplomant splnil cíle definované v zadání diplomové práce, popsal a analyzoval stávající stav na výrobní lince, identifikoval příčiny chyb metodou FMEA, vyhodnotil a vybral nejvýznamnější chyby pomocí prioritního čísla rizik RPN a navrhl opatření pro prevenci chyb. Pro realizaci byla vybrána společnost IFE-CR, a.s. V práci byla vypracována analýza FMEA pro montážní linku nástupních ramp do vlaků a tramvají. Navržená opatření respektují zásady přístupu Poka-Yoke a metody 5S. Společnost IFE-CR, a.s. většinu navržených opatření přijala, v závěru práce je provedeno zhodnocení účinnosti navržených opatření. Diplomant pracoval samostatně, aktivně spolupracoval se zástupci společnosti, ve které byla DP zpracovávána. Předloženou diplomovou práci DOPORUČUJI k obhajobě a hodnotím ji známkou výborně / A.

Vintr, Michal

V kapitole 1 autor představil společnost, ve které byla práce zpracována. V kapitole 2 autor stručně a výstižně pospal stávající technologii montáže schodů. Autor kapitolu vhodně doplnil výstižnými obrázky. V kapitole 3 autor velmi stručně charakterizuje metodu FMEA a zejména její použití při analýze procesů. V této kapitole se autor dopouští několika nepřesností a zejména nejednotnosti při používání pojmů „vada“, „porucha“ a „chyba“. V kapitole 4 autor popsal postup provedení FMEA a vhodně vyzdvihl nejvýznamnější výsledky provedené analýzy. Kapitola je v příloze č. 1 vhodně doplněna podrobnou a značně rozsáhlou dokumentací provedené analýzy. Oceňuji, že formulace uváděné v tabulce FMEA jsou maximálně stručné a srozumitelné. Kapitolu 5 autor nazval „Návrh opatření“ a v prvním odstavci uvedl, že ve druhé části budou popsány konkrétní návrhy zlepšení. Avšak tato kapitola obsahuje pouze popis metod Poka-Yoke, 5S a 5 Steps. Za prohřešek proti citační etice považuji neuvedení zdrojů u informací o metodách, které byly zjevně převzaty. V kapitole 6 autor velmi podrobně popisuje navržená zlepšení procesu montáže. Velmi oceňuji preciznost, s jakou autor popsal navržená zlepšení, včetně uvedení fotografické dokumentace a finanční náročnosti jejich realizace. Kapitolu autor vhodně doplnil záznamy uvedenými v příloze č. 2. Osobně v této kapitole spatřuji největší přínos autora. Celkově na práci oceňuji, že řešila skutečný problém ve výrobní společnosti. Je zřejmé, že výsledky práce dosažené autorem byly a jsou pro společnost jednoznačným přínosem. Úroveň práce zvyšuje používání poznámek pod čarou a množství kvalitních obrázků. Celkově nadprůměrnou úroveň práce však snižují občasné překlepy a obsahové nepřesnosti (např. str. 21 dole: VDA není metoda; tabulka na str. 24: chyba vs. porucha; titulek tab. 2: správně se jedná o kategorie následků, atd.).

eVSKP id 37994