BĚLOUŠEK, R. Náhradní zapojení asynchronních strojů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Patočka, Miroslav

Diplomant se ve své práci zabýval komplexně problematikou asynchronního motoru. Zaměřil se především na identifikaci a citlivostní analýzu parametrů náhradního zapojení. Kromě toho se zabýval určováním parametrů náhradního zapojení ryze teoretickou cestou, tj. z konstrukčních podkladů stroje. Podstatná část práce je rovněž věnována výpočtu a měření momentové a proudové charakteristiky stroje. Jednotlivé body tohoto rozsáhlého zadání splnil diplomant bezezbytku. Během řešení pracoval velmi samostatně, systematicky, aktivně vyhledával a využíval literaturu. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji klasifikačním stupněm "výborně".

Formální zpracování práce A 18/20
Splnění zadání A 50/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Využití literatury A 10/10
98

Cipín, Radoslav

Diplomová práce se zabývá náhradními zapojeními asynchronních motorů a identifikací jejich parametrů. Práce je rozdělena do šesti kapitol včetně závěru. V druhé kapitole se autor zabývá náhradním zapojením asynchronního motoru a jeho přesnou identifikací. Autor považuje za nejvýhodnější náhradní zapojení jedné fáze ASM v podobě Gama-článku. Přesná identifikace je provedena na základě porovnání vstupních impedancí náhradního zapojení a impedance změřené, výsledkem je soustava relativně složitých rovnic pro jednotlivé parametry. V třetí kapitole se autor zabývá identifikací parametrů ASM z konstrukčních rozměrů měřeného motoru. Ve čtvrté kapitole se autor zabývá výpočtem momentové a proudové charakteristiky ASM. Jsou zde provedena porovnání změřených a vypočtených charakteristik. V páté kapitole se autor zabývá citlivostní analýzou momentové a proudové charakteristiky Z hlediska formálního zpracování lze práci vytknou následující nedostatky: Autor nedostatečně využívá interpunkce zejména čárek a teček. Je si třeba uvědomit, že i vzorec je součástí věty. Po obsahové stránce je práce členěna logicky. Zadání diplomové práce bylo splněno a práci doporučuji k obhajobě.

Formální zpracování práce B 8/10
Splnění požadavků zadání A 20/20
Odborná úroveň práce A 50/50