PEJCL, J. Absorpční tepelná čerpadla pro malé aplikace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Mastný, Petr

Předložená práce odpovídá jednotlivým bodům zadání. Student popsal základní principy funkce tepelných čerpadel s kompresorem a princip funkce absorpčních jednotek. Na základě získaných informací navrhl systém vytápění a chlazení využívající absorpční jednotku spolu se solárním systémem. Navržený systém byl následně zhodnocen z hlediska energetických toků. V některých částech práce chybí odkazy na zdrojovou literaturu. Mohlo být také provedeno hlubší hodnocení ekonomiky provozu navrženého systému. Provedené hodnocení je pouze orientační a nedává ucelený pohled na provozní náklady. Práci doporučuji k obhajobě.

86

Novotný, Jan

Student Jiří Pejcl se ve své práci zabývá absorpčním tepelným čerpadlem pro malé aplikace. Na začátku práce se autor zabývá základním principem tepelných čerpadel. Práce je členěna do přehledných kapitol, které splňují požadavky zadání. V některých částech práce je jazykového podání nesrozumitelné a pro člověka nezabývajícího se danou problematikou není jasné a některé hodnoty mohou být zavádějící (například udávat 170% účinnost a nepopsat jak se jí docílilo) . Připomínky: U některých konstant, které autor používá chybí odkazy na zdroje.( např. tab. 6-2, hodnota 33kW pro vytápění ) U základních rovnic chybí jednotky ve kterých se má dosazovat. U kapitoly 2.5, kdy jsou popisovány typy chladiv, chybí zdroj odkud autor získal tyto parametry. U kapitoly 6.1 popisuje autor parametr pro výpočet ztrát. Zde by mělo být uvedeno i počet oken atd.. Autor dále totiž pracuje i s počty oken, ale tyto hodnoty by měly být uvedeny u vstupních hodnot. U rovnic dávat pozor, aby jednotky nevypadaly jako součást rovnice - například rovnice 7.1. Formální zpracování bakalářské práce je na dobré úrovni, bakalářská práce splňuje veškeré požadavky kladené na práce tohoto typu a doporučuji ji k obhajobě.

83

eVSKP id 30577