BĚLUNKOVÁ, B. MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2010.

Ponešová, Barbora

Studentka od počátku projevovala mimořádné zaujetí pro dané téma. Její koncept se opírá o myšlenku prověřit, zda relativně malá parcela na nábřeží v Přerově unese program knihovny regionálního měřítka. I přes nutný objem, který si tento dispoziční druh žádá, se podařilo při maximálním využití stavebního místa nepřekročit únosnou míru výsledné hmoty. Měřítko objektu se odvíjí od "kontejnerů", které danou formu rozdrobují. Za největší přínos práce považuji odvahu dát tématu "městský dům" jasnou identitu. Otázka komerční výtěžnosti parcely z hlediska jejího majitele byla upozaděna ve prospěch místa a jeho aktuálních potřeb. Složitost programu, který si studentka zvolila, vedl k určitým konstrukčně - dispozičním kompromisům, ale přesto je výsledkem přehledná a funkční budova. Jisté rezervy ve schopnosti vizualizovat výsledek autorka vyvažuje množstvím podrobné dokumentace s potřebnými stavebními detaily. Práce na projektu probíhala od počátku, tempo bylo rovnoměrně rozloženo a nedošlo tak k újmě vlivem časové tísně. Otázky a náměty k obhajobě: 1.Jaká je představa studentky o hypotetickém financování projektu knihovny na soukromé parcele? Předpokládá autorka participaci města? 2.Pro kolik návštěvníků a jaké spektrum (věkové) je objekt určen?

Přístup studenta ke zpracování A
92

Boháč, Ivo

Práce odpovídá standardní úrovni zpracování bakalářského projektu. Vymyká se hmotovým konceptem s maximálním důrazem na kreativní polohu tvorby architekta.

Urbanistické řešení B Je logické, v podstatě respektující současnou situaci v řešeném území. Napojení na dopravní strukturu území je logické, napojení na technickou infrastrukturu nebylo vzhledem ke stupni dokumentace řešeno. Objemově prostorové řešení je hodnoceno níže.
Architektonické řešení B Koncepce - "dům - socha" svým měřítkem poněkud potlačuje okolní zástavbu a téměř neguje i tak rozsáhlou stavbu, jakou je blízký objekt funkcionalistické sokolovny. V podstatě nereaguje na okolí, v návrhu nejde o kontext s prostředím. Na straně druhé jde o pokus o nevšední a netuctové řešení s výraznou architektonickou formou.
Provozní řešení C Návrh vykazuje některé provozní nedostatky: - dopravní řešení - do prostoru dvora k manipulačním plochám, ke kontejnerům na odpad a se zásobováním se dá projet pouze přes výtah garážového zakladače - v bytové části chybí několik sklepních kójí - povinná součást bytového domu dle obecných požadavků na výstavbu - provoz knihovny postrádá několik základních provozních celků, jako úsek administrativy, úsek zpracování knižního fondu, depozitáře, chybí členění na další sekce, jako dětské oddělení s hracím koutkem, hudební oddělení s poslechem reprodukované hudby atd. Nevhodné je také řešení některých WC pro těl. postižené - zejména poloha umývadel
Technicko konstrukční řešení B Návrh předpokládá osazení objektu do absolutní roviny, ve skutečnosti je ale terén mírně stoupající, to vyvolá potřebu vyrovnat rozdíl skokem v chodníku kolem objektu Vzhledem k celkovému konceptu je zvolen nejlogičtější materiálový a konstrukční koncept Otázka stávajícího parovodu je poněkud potlačena - je pouze konstatováno, že bude přeložen
Formální úroveň C Částečným problémem je zmenšení do formátu A3, kdy například celková situace se vzhledem ke zvolené grafice stává nečitelnou a je víceméně pouze schématem hustoty zástavby. Podobný problém vykazuje například rovněž výkres s pohledy. Celková grafická a adjustační podoba práce je standardní , na odpovídající úrovni, nevybočující žádným směrem z průměru.
81

eVSKP id 31656