FRGALOVÁ, A. MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2010.

Sochor, Jan

Anna Frgalová přistupovala k řešení zadaného úkolu zpočátku poněkud zeširoka. Díky své pracovitosti a zodpovědnosti si ale brzo ujasnila svůj koncept a podařilo se jí ho úspěšně převést do podoby kvalitního projektu. Dle mého názoru je úkolem vedoucího práce zhodnotit především způsob, jakým autor projekt vytvořil a jak o něm byl schopen přemýšlet, a to je také předmětem mého hodnocení.

Přístup studenta ke zpracování B
80

Zoubek, Michal

Práce je zpracována velmi dobře a dostatečně vypovídá o záměru autorky. Více péče by si však zasloužilo řešení vnitrobloku, které za hravostí uličních fasád zaostává. Také by stálo za zamyšlení využití plochých střech jako pobytových ploch pro obyvatele domu, především na snížené části.

Urbanistické řešení B - urbanisticky objekt vhodně doplňuje blokovou zástavbu, koncept s využitím klidného prostoru vnitrobloku pro bydlení je čitelný a logický - s ohledem na plochu vymezenou stavební hranicí je sporné vysunutí nároží v takové míře - výškové řešení je vůči okolní zástavbě vyhovující a bezproblémové
Architektonické řešení B - výškové navázání na sousední objekty v ulici Brabansko není zcela zvládnuto, objekt nerespektuje římsy sousedního domu, ani sokolovny - vazba nového objektu na stávající je naopak dobře řešena v ul. Malá Dlážka - hmotovým řešením budova vhodně doplňuje v městském bloku hmotu sokolovny a současně si nese soudobý charakter - v rozporu s hravostí uliční fasády je až sterilní výraz vnitrobloku, který by si proto zasloužily větší pozornost - bylo by také vhodné ověřit, zda nižší část ve vnitrobloku bude vyhovovat hygienickým nárokům na proslunění - příjemným prvkem je využití zeleně (i vzrostlé) ve vnitřním polosoukromém prostoru
Provozní řešení B - kavárna má přijatelnou velikost postrádá však zázemí pro zaměstnance a příruční sklad v dostatečné velikosti, také možnost venkovního provozu v letních měsících by byla přínosem - řešení ostatních dispozice je na velmi dobré úrovni - diskutabilní je však potřeba balkonů do vnitrobloku u bytů v jižním traktu, kde tuto funkci zajišťuje prostor vzniklý ustoupením fasády v ulici - bodem na zvážení je nutnost výtahu ve dvorním traktu, který není z provozního hlediska nutný - sporné je také umístění vjezdu do výtahu podzemních garáží na hranici chodníku, dochází tak ke zhoršení průjezdnosti ulice při čekání automobilů na umožnění zajetí
Technicko konstrukční řešení C - konstrukční systém je zvolen vhodně s ohledem na funkci i dispoziční řešení a jeho detailní řešení je zpracováno kvalitně - sporným bodem je poměrně velké vykonzolování nároží bez přesvědčivého vyřešení nosných prvků této konstrukce - výška hladiny spodní vody dává na zváženou finanční a technickou náročnost vybudování podzemních garáží
Formální úroveň B - projekt přehledně a jasně předkládá myšlenkové postupy autorky, včetně analýz vazeb stavby na okolí - prezentace je po grafické stránce na dobré úrovni, větší pozornost by si však zasloužily legendy jednotlivých výkresů, především místností - 3D prezentace znázorňuje všechny důležité pohledy
81

eVSKP id 31642