VAŠÁKOVÁ, D. MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2010.

Zemánková, Helena

Bakalářská práce splnila požadavek na situování malometrážních bytů. V lokalitě navíc nabízí volnočasové aktivity doposud zaměřené pouze na sport. Otázky a náměty k obhajobě: Regulační podmínky vyplývající z platné územně plánovací dokumentace.

Přístup studenta ke zpracování Studentka prověřila četná objemová řešení pro dokompletování proluky v Přerově. Výsledný architektonický záměr nabízí nový pohled na zástavbu nárožní parcely.
90

Šmardová, Kateřina

Autorka velmi citlivě přistupuje k řešení hmoty domu a jejího členění. Zabývá se kontextem okolních budov, snaží se ho respektovat a rozvíjet. Výsledkem je přirozené a nenásilné zasazení objektu do zadaného místa. Dále autorka pracuje se světovými stranami, využívá jihu a vytváří prostornou prosluněnou terasu s výhledem na řeku a centrum města. Oceňuji také umístění volnočasových aktivit a kavárny - v případě fungování by vznikl jakýsi "dům setkání" se symbolickou polohou na rohu. Dispozice volnočasového 2. np je příjemným propojením volnějších otevřených a intimnějších uzavřených prostor. Co však na projektu velmi postrádám, je vytvoření atraktivního parteru pro pěšáka. Celé 1. np je využito pro parkování a technické zázemí. Vzniká jednolitá zeď, která není městotvorným prvkem, kolemjdoucímu nic nenabízí. Prostor by měl fungovat i bez zamýšlených sezónních trhů umístěných v tomto loubí. Autorka jako důvod vynechání parteru uvádí ochranu před povodněmi, ale mám pocit, že umístění alespoň drobnějších a nenáročných provozů by stálo za úvahu. Další velký otazník vidím v používání terasy, která je přístupná pro kohokoli z ulice. Diskutabilní je návaznost na terasy bytů, protože ve 3. np už pravděpodobně nebude fungovat klasická sociální kontrola jako na úrovni ulice. Využití veřejné části terasy bych viděla spíše na omezené používání pro hosty kavárny a volnočasových aktivit a s důslednějším oddělením od soukromých teras. Celá práce je zpracována na velmi dobré úrovni, grafika je kultivovaná a obsah propracovaný. Autorka přikládá i fotodokumentaci modelů a 3D vizualizace dokumentující vývoj uvažování nad hmotami.

Urbanistické řešení C
Architektonické řešení B
Provozní řešení B