KARGER, D. Moderní služby honeypot/honeynet pro klasické informační sítě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.

Fujdiak, Radek

Práce je logicky členěna do pěti hlavních kapitol, kde rozsahově odpovídá standardní práci se svými 71 stranami. Poměr textu a grafiky je vyvážený. Z formálního hlediska je práce na nadprůměrné úrovni, kde obsahuje malé množství drobných chyb, jako např. přesah bloku, překlepy, gramatické chyby, aj. Student byl proaktivní. Pravidelně docházel na schůzky, zasílal reporty a konzultoval svou práci i vyvstalé problémy. Práce obsahuje celkem více než nadstandardních 104 zdrojů, převážně se však jedná o zdrojové odkazy na využitá prostředí a dokumentaci s minoritním poměrem odborné/vědecké literatury. Výsledky byly realizovány, předvedeny a nasazeny, byly dodány komentované kódy a je tak možné využít realizované výstupy práce. Zadání považuji za splněné.

92

Blažek, Petr

Předložená diplomová práce je se svými 71 stranami včetně příloh dobře strukturovaná. V teoretické části autor stručně rozebral problematiku honeypotů, která je podrobně doplněna ve třetí kapitole, kde je uvedeno velké množství vybraných honeypotů na služby ssh, web, databáze, email a sdílení souborů. V praktické části autor podrobně porovnává vybrané honeypoty a popisuje implementaci a testování v reálné síti. Z formálního hlediska práce obsahuje drobné typografické, gramatické chyby, špatné dělení některých výrazů (např. ma-lware) a přetékání textu v případě výpisů. V literatuře je uveden nadprůměrný počet 104 zdrojů, které však převážně odkazují na webové portály zabývající se vývojem softwaru, což je pochopitelné vzhledem k počtu testovaných honeypotů. Na základě zadání a vypracované práce považuji všechny cíle za splněné a navrhuji hodnocení A/90 bodů.

90

eVSKP id 125979