CIGÁNEK, J. Základní vlastnosti síťových protokolů a komunikačních technik [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.

Dvořák, Jan

Zadání diplomové práce pana Bc. Josefa Cigánka bylo splněno v plném rozsahu. Student pravidelně konzultoval a aktivně se věnoval svému tématu práce. Výstupem práce jsou tři laboratorní scénáře. Jednotlivé laboratorní scénáře jsou podrobně propracované. Pro tvorbu jednotlivých úloh byl vybrán nástroj GNS3, který byl úspěšne implementován ve virtuálním stroji spolu s dalšími nástroji sloužící pro analýzu provozu a tvorbu laboratorních úloh. Diplomová práce obsahuje podrobný popis tvorby jednotlivých úloh spolu s jejich návody, které jsou uvedeny v příloze práce. Cílem zadání bylo navrhnout dvě laboratorní úlohy zabývající se základními komunikačními protokoly. Třetí úloha, která byla studentem vytvořena nad rámec zadání této práce, se již tematicky nevěnuje základním komunikačním protokolů. Jedná se o zajímavou úlohu z oblasti testování zabezpečení sítě a síťových prvků, která může být v budoucnu s výhodou využita. Práce neobsahuje mnoho typografických a formálních chyb. Práce je velmi rozsáhla a značnou část tvoří teoretický úvod, který mohl být podstatně kratší. Práci hodnotím známkou A/90 bodů.

90

Jeřábek, Jan

Prezentační úroveň hodnocené diplomové práce je velmi dobrá, rozsahem je práce spíše nadstandardní. Teoretický úvod práce je zbytečně podrobný a tvoří významnou část textu diplomové práce. Autor jde u řady témat hodně do detailů, které však nejsou pro vytvořené úlohy relevantní. Práci s literaturou považuji za perfektní, student musel nastudovat celou řadu zdrojů. V tomto ohledu jediný nedostatek spatřuji ve zdůvodnění výběru simulačního prostředí, které mohlo být více odůvodněno. Stejně tak není uvedeno nic o paměťových nárocích pro jednotlivé simulační scénáře, či dalších nárocích na výpočetní techniku. Student měl v zadání vytvoření dvou laboratorních scénářů, v odevzdané práci jsou však scénáře celkem tři. Třetí scénář je určitě zajímavý, avšak tematicky příliš neodpovídá požadavkům zadání práce. Všechny vytvořené scénáře jsou na velmi dobré odborné úrovni, avšak jejich praktická použitelnost je o něco nižší. Teoretický úvod je vždy velmi dlouhý a až moc podrobný, vlastní návod je pak dosti stručný a hlavní část tvoří samostatné úkoly, ke kterým však již není v návodu žádný návod, kontrolní obrázky či grafy apod., které by studenta více navedly k řešení. V práci postrádám uvedení použitých verzí jednotlivých nástrojů a komponent, na kterých byly úlohy vyvíjeny a testovány. Celkově přesto považuji práci za poměrně zdařilou a hodnotím ji C/75 bodů.

75

eVSKP id 126035