MACKO, P. Implementace a rozšíření frameworku pro testování technické dokumentace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.

Ilgner, Petr

Diplomová práce popisuje specifika tvorby a testování technické v kontextu využití technik průběžné integrace (CI). V praktické části má být rozšířen testovací framework Emender o nástroj podporující označení falešně pozitivních výsledků testů. Lze konstatovat, že zadání bylo veskrze splněno. Text práce, splňující požadovaný rozsah diplomové práce, je psán v anglickém jazyce a je členěn do 11 kapitol, které na sebe dobře navazují. Bohužel práce pozbývá popis tvorby testovacího setu. Způsob splnění této části práce není patrné ani z odevzdané elektronické přílohy. Odevzdaná aplikace v jazyce Python místo důsledného používání výjimek předává výsledky funkcí pomocí číselných konstant, což zhoršuje orientaci v jejím kódu. Navržené řešení umožňuje integraci v systému CI/CD Jenkins. Po formální stránce je práce na slušné úrovni. Její úroveň degradují určité typografické chyby (například nesprávné užití teček, přesah textu přes sazební obrazec, aj.). Práce se opírá o pouhých 20 informačních zdrojů, některé části práce, např. kap. 2 a 3 neuvádí dostatečně zdroje použitých autorských tvrzení. Student přistupoval v průběhu semestru k řešení práce vágně, neprojevoval dostatek vlastní invence a až v závěru značně zvýšil svou aktivitu. Díky tomu některé části práce nebyly dostatečně konzultovány. Přesto byly zvoleny vhodné technologie a funkční architektura řešení. Vytvořený nástroj je však možné do praktického nasazení uvést jen po provedení dalších úprav. I přes zmíněné nedostatky doporučuji diplomovou práci k obhajobě a navrhuji hodnocení D/65. Posudek zahrnuje i vyjádření konzultanta práce, kterým byl Ing. Pavel Tišnovský z firmy Red Hat Czech.

64

Číka, Petr

Předložená diplomová práce se zabývá vytvořením uceleného frameworku určeného k testování technické dokumentace psané ve značkovacím jazyce AsciiDoc. Práce má celkem 67 stran včetně příloh, je psána v anglickém jazyce a je rozdělena a do 11 kapitol. Text práce je dostatečně citován. Z formálního hlediska je na dobré úrovni, vytkl bych však používání zkratek v nadpisech, jako například kapitola 8. GUI with Terst Results, špatně čitelné blokové diagramy (např. obr. 8.1 a 8.2) a chybně používané odrážky (odrážky jsou mnohdy pouze v textu bez předchozího uvedení a nejsou správně formálně napsány). Práce se v úvodních kapitolách věnuje zejména teoretickému popisu a způsobu zápisu technické dokumentace, používaným značkovacím jazykům a testovacímu nástroji Emender. Embeder je následně otestován a jsou popsány jeho výhody a nevýhody. V praktické části práce se autor věnuje návrhem a vytvořením webové aplikace poskytující výsledky testů v přehledném grafickém rozhraní, což je hlavním cílem diplomové práce. Návrh a implementace jsou dostatečně popsány a doplněny o blokové diagramy. Vytvořený software je přílohou práce. V práci mi chybí více nápadů na inovace stávajícího řešení a výsledky testování úspěšnosti testů technické dokumentace vyvinuté aplikace. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnotit známkou B/75 bodů.

75

eVSKP id 123631