BUŠ, O. Simulátor DLMS koncentrátoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.

Lieskovan, Tomáš

Student ve své práci popisuje návrh a realizaci simulátoru DLMS/COSEM koncentrátoru. Během akademického roku vykazoval student velkou míru samostatnosti. Student ve své práci využil několik programovacích jazyků. Po technické stránce je práce na velmi vysoké úrovni. Po formální stránce vykazuje práce mnoho nedostatků včetně nespisovných výrazů či nepřesných vyjádření. Výsledky práce jsou prezentovány velmi skromně. Nicméně přesto je práce zdařilá a práci hodnotím hodnotím A/93 bodů.

93

Šilhavý, Pavel

Student dle zadání měl navrhnout a realizovat koncentrátor pro chytré elektroměry komunikující pomocí DLMS/COSEM a TCP/IP. Kapitola 1. uvádí do problematiky chytrých měřicích zařízení, kapitola 2. pak podrobněji problematiku DLMS/COSEM. Text je psán srozumitelně a tvoří dobrý základ pro následnou implementaci. Vlastní řešení je v kapitolách 3. a 4. Opět vlastní řešení je poměrně přehledně popsáno, vytknout lze používání hovorových výrazů, např. str. 29. „Pohání jej 4-jádrový ARM procesor“ a „ ..,který za tímto jazykem stál.“ Poměrně nepřesně jsou formulovány popisy parametrů, které elektroměr sbírá na str. 28. V kapitole 4, je podrobně popsána vlastní implementace. Kapitoly 4.1.1 až 4.1.3 považuji za nadbytečné, neboť popisují běžné technologie. K vlastní vizualizaci mám jen připomínku k špatně uvedené jednotce v obr. 4.3 pro zdánlivý výkon (Apparent power), kde má být VA. Elektronická příloha obsahuje realizovaný software s návodem k instalaci. Práci považuji za velmi zdařilou a navrhuji ji hodnotit známkou výborně.

92

eVSKP id 122724