KARABINA, L. Bezpečnostní hry "O vlajku" [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.

Martinásek, Zdeněk

Student Lukáš Karabina v průběhu semestru pracoval na bakalářské práci samostatně, ke konci semestru využil několik konzultací. Stanovené cíle práce byly splněny a výsledkem práce je platforma CTFd, která obsahuje úkoly pro předmět BZKR a ICT2. Nevýhodou vytvořených úloh je vypuštění příběhové linie, která vhodně vtáhne hráče do hry. Z výše popsaných důvodu navrhuji práci hodnotit velmi dobře, B.

85

Pospíšil, Ondřej

Úvod práce je poměrně strohý. V teoretické části autor popisuje základy bezpečnostních her, chybí zde shrnutí současných populárních CTF. Následně porovnává platformy pomocí programu AppacheBench, tyto informace shrnuje v tabulce. Jako nejlepší se podle této tabulky jeví Root The Box, následně však autor volí CTFd, vzhledem k tomu toto srovnání nedává smysl. V práci by mělo být odůvodnění volby platformy. V praktické části autor popisuje obecně jednotlivé implementované úlohy. V textu by bylo přínosnější, kdyby autor popsal jak jednotlivé úlohy vytvářel, nežli obecně popisovat problematiku. Například popis jednotlivých operačních módů blokových šifer je zde nadbytečný, přínosnější by bylo, kdyby autor popsal realizaci šifrování obrázků, které pro práci použil. Autor předložil soubory k ověření vytvořených CTF. Díky tomu lze konstatovat, že vypracoval velmi dobré studijní materiály pro předměty ZKR a TIC. Po formální stránce je práce na slabší úrovni. Práce obsahuje velké množství bílých míst. Autor zde předkládá obrázky v poměrně špatné kvalitě a používá rastrových obrázků namísto vektorových. V práci také svá tvrzení dostatečně nepodkládá odbornými texty (8 referencí je pro práci tohoto typu málo). Celkově hodnotím práci vzhledem k dosaženým cílům v praktické části jako C/70.

72

eVSKP id 125916