CVRČEK, T. Kryptografie na platformě Arduino [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.

Dzurenda, Petr

Bakalářská práce se zaměřuje na implementaci revokovatelného anonymního pověřovacího schématu RKVAC na výkonově omezená zařízení. Konkrétně se jednalo o procesory ARM Cortex-M3. Cíle práce považuji za splněné ve všech ohledech. Student implementoval všechny části protokolu na zařízení Arduino DUE a potřebně modifikoval kryptografickou knihovnu micro-ecc umožňující implementaci schématu. Aplikace je plně funkční, modulární a umožňuje práci až s 10 atributy. Práce je dobře strukturována, popis implementace je detailně a názorně popsán. Student během semestru pravidelně konzultoval a zapracovával všechny připomínky vedoucího práce. Velice oceňuji studentův aktivní, pečlivý a samostatný přístup k vypracování bakalářské práce a řešení implementačních problémů. Po formální stránce je práce na kvalitní úrovni a s minimem chyb. Oceňuji také studentovu aktivní účast na studentské soutěži EEICT 2020, kde se umístil s výsledky své bakalářské práce na 3. místě. Na základě výše uvedeného doporučuji hodnocení práce známkou výborně A (92 b).

92

Malina, Lukáš

Práce je zaměřena na implementaci atributové autentizace na platformě Arduino. Práce zkoumá především využití a efektivitu kryptografických knihoven na platformě Arduino a dále předkládá praktickou implementaci vybraného autentizačního schématu. Odborná úroveň práce je na velmi dobré úrovni. Prezentace výsledků je zdařilá a předkládá kvalitní grafické zobrazení výsledků měření. U grafů je však chybně použita desetinná čárka. Práce s literaturou je výborná. Práce využila 40 zdrojů a student navíc publikoval části práce na konferenci EEICT. V práci lze bohužel nalézt několik překlepů a textových vdov, což mírně snižuje kvalitu formální úpravy. Na začátku kapitoly 2.4 je chybně uvedeno, že se daná kapitola věnuje praktické implementaci protokolu RKVAC. Uvedený seznam symbolů a zkratek není kompletní. Celkově se jedná o velmi zdařilou bakalářskou práci, která má po formální stránce menší nedostatky. Práci lze doporučit k obhajobě s celkovým hodnocením A, 90 bodů.

90

eVSKP id 125926