ŠTURALA, M. Implementace technologie Power over Ethernet [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.

Krajsa, Ondřej

Student dle zadání navrhl a realizoval modul pro napájení zařízení pomocí technologie PoE. Navržený přípravek umožňuje jak využití pasivního PoE, tak aktivního PoE dle specifikace IEEE 802.3bt a to s výstupním napětím 3,3 V a 5 V. Tímto považuji zadání práce za splněné. Práce je rozdělena na teoretickou část, která se věnuje popis technologie Power over Ethernet a dále praktickou část, která se věnuje samotnému návrhu přípravku. Po formální stránce je nutné práci vytknou zejména práci s grafikou, resp. formáty obrázků a také práci s literaturou. Práce také obsahuje překlepy a gramatické chyby. I přes výtky k formální stránce práci hodnotím B/82

82

Musil, Petr

Student Martin Šturala zpracoval svoji bakalářskou práci v poměrně krátkém rozsahu 51 stran. Autor se v teoretické části práce stručně zabývá popisem technologie Power over Ethernet, následně navazuje prezentací vlastního návrhu napájecího modulu. Po stránce návrhu v práci postrádám širší diskuzi volby součástek a srovnání mezi nimi. Z předloženého návrhu zařízení vyplývá orientace studenta v řešené problematice a jistá technická zdatnost. Zadání práce považuji za splněné. Prezentace dosažených výsledků dosahuje velmi nízké úrovně. V práci se vyskytují pouze rastrové obrázky (např. Obr. 5-2 je zcela nečitelný), autor navíc většinu obrázků přejímá z jiných zdrojů. Na některé obrázky se autor v textu neodkazuje, ani nevysvětluje jejich význam v textu. Autor používá převzatých anglických obrázků (např. Obr. 2-7), jejichž text a význam nejsou přeloženy. Práce se po formální stránce potýká s velmi nízkou úrovní formátování textu a obrázků, v textu se vyskytuje množství chyb (gramatické chyby a překlepy), autor nerozlišuje význam mezery mezi číselnou hodnotou a její jednotkou, nebo využívá dvojí značení jednotky / ohm. Předložený text je charakteristický nízkou úrovní stylistiky autora a výskytem typografických nedostatků. Za značně problematickou považuji práci autora s odbornou literaturou. V seznamu literatury je uvedeno celkem 37 zdrojů, v textu se však autor odkazuje pouze na 10 z nich, v drtivé většině případů se odkazuje pouze na zdroje převzatých obrázků. V samotném textu se s výjimkou zdroje [37] nenachází citace na zdroje informací předložených v textu. Vzhledem k výše uvedeným nedostatkům hodnotím práci stupněm C – 74 bodů.

74

eVSKP id 125944