ČUNDERLÍK, D. Průmyslový napájecí zdroj s ovládáním výstupů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.

Krajsa, Ondřej

Student dle zadání navrhl a realizoval napájecí zdroj 12/24V s možností ovládání výstupu změnou proudového omezení. Nad rámec zadání byl zdroj po dohodě s vedoucím rozšířen o 5V výstup. Zadání tak považuji za splněné. Student byl během řešení bakalářské práce aktivní, samostatně řešil problémy vzniklé při realizaci zdroje. Práce je poněkud nezvykle rozdělena na tři části. V první, teoretické, se student věnuje základnímu popisu spínaných zdrojů a možným topologiím. V praktické části se pak věnuje popisu návrhu samotného zdroje. Třetí částí je pak technická dokumentace, kde student popisuje detaily návrhu, ovládání, rozložení prvků atd. Uvítal bych ale podrobnější popis testování. Z formálního hlediska se dají práci vytknou gramatické chyby a překlepy a také občasné nevhodné formulace a anglicismy.

90

Herencsár, Norbert

Předložená bakalářská práce studenta Dávida Čunderlíka je graficky zpracována na dostatečné úrovni a díky technické zprávě je velice rozsáhlá. Student ve své práci se zaměřil na návrh průmyslového napájecího zdroje 5/12/24V napájený ze sítě 230V s ovládáním výstupů. Finální provedení zdroje umožňuje montáž na DIN lištu, což je v souladu se zadáním práce. Autor v úvodu práce se zaměřil na popis koncepcí lineárních a spínaných napájecích zdrojů. Tato část práce je zpracována s pomocí odborné literatury, další bakalářské práce a ostatních volně dostupných zdrojů. Zde postrádám popis moderních trendů a vzájemné porovnání. Další dvě kapitoly jsou věnovány samotnému návrhu zdroje a řídící jednotky. Postup návrhu bych doporučil podrobněji komentovat a lépe popsat návrhové rovnice. Poslední kapitola diskutuje výsledky práce. Zde student uvádí, že se jedná o semestrální projekt. Odborné výzvy zjištěné během návrhu jsou diskutovány. Provedený zátěžový test zdroje odpovídá teoretickým předpokladům. V technické zprávě student uvádí 3D model zdroje, schéma zapojení a navržené desky plošných spojů, apod. Nicméně, fotografie testovací jednotky neodpovídá uvedeným DPS. V práci chybí seznam symbolů a použitých zkratek, práce vykazuje gramatické chyby a překlepy, autor hojně používá anglická slova a anglické zkratky v rovnicích. Některé obrázky jsou evidentně převzaty z katalogových listů v anglickém jazyce bez uvádění zdrojů. I když k práci mám výhrady, celkově práce splňuje požadavky kladené na bakalářskou práci. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou B.

88

eVSKP id 125954