KLECKER, J. Monitorovací systém testovacího zařízení elektrických motorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.

Pavlík, Michal

Student pracoval na své diplomové práci pod vedením externího školitele, se kterým i konzultoval podobu textu. Aktivitu studenta během semestru nemohu hodnotit. Text práce je z mého pohledu přehledně členěn, maximálně popisný a odborně na dobré úrovni. Výtku mám k anglickému popisu obrázků. Použitá literatura se skládá výhradně z odkazů na internetové stránky. To by bylo pochopitelné v případě katalogových listů součastek nikoli už při popisu funkce termočláneku. Zadání tak bylo splněno a až na drobné typografické chyby se jedná o kvalitní text.

93

Musil, Vladislav

Student Jan Klecker se ve své bakalářské práci zabývá návrhem a realizací zařízení monitorující teplotu při testování elektrických motorů. Práce je rozdělena do tří kapitol a závěru. Bakalář se podle zadání zaměřil na rozbor senzorů teploty a komunikačních sběrnic, zadání práce bylo přiměřeně rozsáhlé a náročné na samostatnou činnost studenta. Uchazeč vyšel z existujících součástek na trhu a navrhl systém řízený mikrokontrolérem. V dalším kroku student svůj návrh realizoval, a to ve dvou navzájem souvisejících částech, jako desku plošných spojů a potřebné řídicí programové vybavení. Délka práce je přiměřená (celkem 45 stran včetně příloh). Citované zdroje se týkají tématu a jsou v dostatečném počtu (16) pro bakalářskou práci, všechny zdroje jsou z internetu, ve dvou případech jsou nadbytečně uváděna i křestní jména autorů. Zadání práce je splněno a výsledkem je fungující zařízení (ve stadiu funkčního vzorku). Těžiště práce bylo ve výběru čidel, v návrhu vlastního elektronického zařízení a v návrhu obslužného programového vybavení. Graficky i obsahově je bakalářská práce na dobré úrovni, v detailech bohužel nacházíme mnoho nedůsledností. Především vadí příliš stručný způsob popisu a vyjadřování a slangový slovník. Oproti logického předpokladu, že nejprve rozebereme úkol a navrhneme strukturu řešení a potom řešíme výběr součástek a detailní návrh elektronických obvodů, tak autor se nejprve seznamuje s čidly komunikačními sběrnicemi a s vybraným mikrokontrolérem a následně navrhuje blokové schéma měřiče teploty. Volba jednotlivých komponentů a bloků není vždy variantně diskutována (např. napájecího zdroje podle požadovaného proudu). Naopak při tvorbě programového vybavení je vidět autorovu zkušenost a znalosti. Při čtení vadí velké množství zkratek a anglických výrazů, tzv. tovární slang. Seznam symbolů, veličin a zkratek obsahuje jen zkratky, a to ne všechny, které se vyskytují v textu. V textu je malé množství překlepů (přesmyček). Na obr. 42 je vidět, že zařízení je realizováno, ale v textu není podrobněji popsána funkčnost, zda byly splněny požadavky zadání. Žádám, aby uchazeč při obhajobě předložil aktuální stav realizovaného měřiče (monitorovacího systému). Po celkovém zhodnocení konstatuji, že předložená práce i přes uvedené výhrady splňuje požadavky kladené na bakalářskou práci, především z hlediska samostatnosti práce a použitelnosti výsledků, a proto ji doporučuji k obhajobě.

80

eVSKP id 127052