ZIMČÍK, V. Vysílač a přijímač pro dálkový přenos dat [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.

Huták, Petr

Cílem bakalářské práce byl návrh a realizace bezdrátového přenosu dat v pásmu 433 MHz, které je pro tyto účely vyhrazeno. Konkrétně se jedná o návrh bezdrátového vícekanálového teploměru s využitím modulů arduino. V první, teoretické části, jsou rozebrány teplotní odporové a polovodičové senzory a jejich použití, dále jsou zde rozebrány základy bezdrátové komunikace. Ve druhé, praktické části jsou popsány jednotlivé vybrané komponenty a zapojení zařízení, včetně podrobného popisu programu pro vysílač i přijímač. Student přistupoval k práci zodpovědně a samostatně, vlastní práce je poměrně přehledná a logicky uspřádaná, i když některé teoretické kapitoly jsou nadbytečné a její sloh poněkud kostrbatý. Kladem je úspěšná realizace zařízení.

90

Toman, Marek

Bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací zařízení pro bezdrátový přenos dat. V práci jsou popsány způsoby bezdrátového přenosu dat, volba jednotlivých komponent pro realizaci výsledného zařízení, navržené schéma zapojení, popis navrženého softwaru, a také fotodokumentace výsledného zařízení. Po formální stránce mám k práci následující připomínky. Část úvodu práce je psána v minulém čase a bylo by vhodné tento popis situovat spíše do závěru. Jednotlivé tabulky jsou v práci vloženy ve formě obrázků z citovaných zdrojů, některé tabulky jsou dokonce ponechány v anglickém jazyce (viz ty na Obr. 5-5 a Obr. 5-6). Obrázky v kapitole 9 jsou uvedeny bez příslušného popisu. Zápis matematických symbolů neodpovídá správným typografickým pravidlům a náhodně je v práci střídán kurzivní a nekurzivní zápis těchto symbolů. Důležité části navrženého kódu, které jsou popisovány v kapitole 7, by mohly být vloženy ve formě textu, nikoliv ve formě obrázků, aby je bylo možné v budoucnu v případě potřeby jednoduše zkopírovat. Dále by bylo vhodné u jednotlivých řádků kódu uvést čísla řádků, jelikož se na ně autor v textu odkazuje. Co se týče práce s literaturou, student použil poměrně velké množství literárních zdrojů. Problém však shledávám ve způsobu jejich citování, kdy je na začátku jednotlivých kapitol hromadně vypsán seznam zdrojů, ze kterých daná kapitola čerpá, ale dále již tyto zdroje citovány nejsou a není tak možné rozeznat myšlenky autora od původních zdrojů. Práce obsahuje také značné množství překlepů a nevhodných formulací. Po věcné stránce je práce v pořádku. Z uvedených fotografií plyne, že zařízení je funkční. Všechny body zadání byly splněny a práci doporučuji k obhajobě.

72

eVSKP id 125815