KYSILKO, P. Vizualizace pro mobilní separační jednotku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.

Jirgl, Miroslav

Cílem BP pana Kysilka byla tvorba vizualizace technologického procesu s využitím pokročilých prvků (faceplates, pop-up panelů, audit trail, a dalších). Práce byla realizována pro firmu, ve které student pracuje. Z toho důvodu nemohly být zveřejněny kompletní výpisy programu. Student přistoupil k řešení svědomitě, pracoval samostatně a konzultace využíval v obvyklé míře. V rámci své práce se seznámil s danou technologií, s prostředím WinCC a jmenovanými pokročilými vizualizačními prvky. Následně vydefinoval požadavky, realizoval vizualizaci procesu a provedl funkční testy. Výstupem práce je tak funkční vizualizace pro mobilní separační jednotku. Rozsah práce je odpovídající zadání, ačkoli některé části práce jsou popsány možná až příliš rozvláčně na úkor jiných. Formální stránka práce je na dobré úrovni. Využití literárních zdrojů je poměrně omezené, avšak odpovídá zadání práce. Všechny body zadání byly splněny. Výslednou práci hodnotím známkou B/83b a doporučuji k obhajobě.

83

Arm, Jakub

Pan Kysilko měl za úkol vytvořit pokročilou vizualizaci pro mobilní separační jednotky. Student měl nejspíše již k dispozici PLC řízení, na kterém stavěl. Musel se tak zorientovat v oblastech schémat technologických procesů a vytváření vizualizace v prostředí TIA Portal. Dle obrázků v práci je výsledkem funkční vizualizace, avšak v přiloženém projektu jsem ji nenašel. Kromě popisu technologického procesu, který je vyčerpávající, působí celá práce rozporuplným dojmem. Kapitolu obsahující vlastní realizaci faceplatů považuji za zdařilou, protože obsahuje vyčerpávající popis autorem vytvořených grafických komponentů. I když komponenty digitální indikátor a analogový displej nejsou propracované, komponenty ventil a motor jsou zpracovány komplexně, přičemž si i autor poradil s omezeností dostupných grafických prvků daného prostředí. Implementaci pop-up panelů do projektu autor zvládl, a to dokonce i s použitím skriptu definujícího vizáž zobrazovaného okna. Ostatní aspekty programování HMI, které má student v zadání, popsal student seznamovacím stylem evokující dojem základní uživatelské příručky. Také si nejsem jist, co autor zamýšlí funkcí vnucení hodnoty analogovému čidlu. Jinak je práce po formální stránce na celkem dobré úrovni, avšak členění do kapitol je nevyvážené a neúplně odpovídá zadání, proto potom některé kapitoly působí skoro až prázdně. Až v kapitole testování jsem se dověděl o všech implementovaných funkcí jednotlivých modulů v rámci komponentu pop-up. I přes uvedené nedostatky doporučuji práci k obhajobě a navrhuji D (64 b.).

64

eVSKP id 126902