LANKAŠ, O. Softwarový model sítě křižovatek se světelnou signalizací [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Jirgl, Miroslav

Pan Lankaš se ve své BP zabýval realizací SW modelu sítě křižovatek se světelnou signalizací (SZZ). Úlohu si student vybral sám a k jejímu vypracování přistoupil velmi aktivně a svědomitě, konzultací využíval v obvyklé míře. Nejprve provedl rešerši metod a prostředků využívaných pro řízení dopravy prostřednictvím SZZ a dále rešerši vhodných SW nástrojů pro modelování sítě křižovatek. Následně navrhl koncepci modelu vycházející z reálné situace a implementoval ve vybraném SW. V další fázi se zabýval optimalizací řízení dopravy využitím běžně používaných metod a provedl simulace s vyhodnocením jejich efektivity. Práce je sepsána v logickém sledu a vhodnou formou. Jazyková i formální úroveň práce je velmi dobrá. Rozsah práce i využití literárních zdrojů je odpovídající typu práce. Zadání práce bylo splněno v plném rozsahu. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení 91b/A.

Navrhovaná známka
A
Body
91

Posudek oponenta

Benešl, Tomáš

Zadáním bakalářské práce bylo vytvořit softwarový model sítě křižovatek se světelnou signalizací. Součástí práce byla rešerše na metody řízení dopravy a softwary pro vytvoření modelu. Následně ve vybraném sw namodeloval vybrané křižovatky a přechody. Model dopravní situace a popis tvorby je na vysoké úrovni. Na vytvořeném modelu dopravního průtahu byly následně provedeny simulace vycházející z dat ŘSD. Student z provedených simulací vyvozuje závěry odpovídající reálným situacím, což je podloženo jednotlivými grafy. Celá bakalářská práce je dobře strukturována a po odborně i jazykově na vysoké úrovni. Použitých zdrojů není mnoho, ale odpovídají dané problematice. Některé obrázky zdrojových kódů řadičů jsou hůře čitelné. V tabulce 8.1 uvádí student parametry car-following modelu, avšak není uvedeno odkud všechny hodnoty získal. Pravděpodobnost ztráty pozornosti a doba ztráty pozornosti by také mohla být velice závislá na denní době a také v době, kdy lidé končí v práci, avšak nevím, do jaké míry tyto parametry ovlivní výsledky simulací a propustnost křižovatek. Bakalářská práce studenta svědčí o jeho odborných znalostech a práci doporučuji k obhajobě s hodnocením A 93 bodů.

Navrhovaná známka
A
Body
93

Otázky

eVSKP id 126904