BRANDEJS, P. Stavba DLP 3D tiskárny [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.

Bayer, Robert

Úkolem studenta bylo nastudovat problematiku DLP tisku a na základě nabytých znalostí navrhnout DLP 3D tiskárnu konkurenceschopnou aktuálně nabízeným zařízením na trhu. V první části práce se student věnuje nejpoužívanějším technologiím 3D tisku, jejich principu, výhodám a nevýhodám. Druhá část se zabývá výběrem a popisem vlastností vhodných komponent s ohledem na výslednou kvalitu stroje. V třetí části studen popisuje návrh a realizaci konstrukce a elektronických částí a jejich propojení a použitý software. K řešení student přistupoval svědomitě a zcela soběstačně a průběžně informoval o postupu řešení. Vzhledem k nedodaným dílům jedním z dodavatelů se bohužel nepodařilo výsledný stroj kompletně sestavit. Výsledné zařízení tak nemohlo být plně otestováno a odladěno, ale je aktuálně připraveno na odladění po vložení posledních dílů. Z obsahového a formálního hlediska je práce spíše průměrná, ale po odborné stránce je velmi zdařilá, proto ji hodnotím 90 body, tedy známkou A.

90

Jaššo, Kamil

Student měl za úkol nastudovat problematiku 3D tisku typu DLP a navrhnout DLP tiskárnu. Práce je po obsahové i formální stránce na průměrné úrovni a obsahuje zbytečné formální chyby jako: 1. Zobrazení Zadání, Abstraktu, Klíčových slov a Obsahu v Obsahu práce 2. Prohozené číslovaní Obrázků v Seznamu obrázků (Obrázek 28 až 34) 3. Špatné zarovnání všech obrázků 4. Použití zkratek v nadpisech (kapitola 1.1 až 1.3) a jiné. Po stránce odborné je na tom práce o trochu lépe, nicméně autor používá prostěsdělovací styl a text tak působí neodborně, jako sled zapsaných myšlenek, z kterých není vždy zcela jasné, co chtěl autor říci. Navzdory špatnému zpracovaní, je z práce patrné že autor strávil nad rešerší, návrhem a sestrojením tiskárny stovky hodin. Zvolené komponenty tiskárny jsou vhodnou kombinací kvality, užití a ceny. Po elektrické a mechanické stránce je tiskárna na dobré úrovni. Bohužel, jak autor sám v závěru píše tiskárna nemohla být otestována z důvodu nedodaní základních komponentů (LCD displej, UV LED). Vzhledem k toxicitě výparů vzniklých během tisku se ale obávám vzduchotěsnosti opláštění vyrobeného pomocí FDM 3D tisku. Test vzduchotěsnosti autorova řešení mi tak v práci chybí, podobně jako test tisku, který nemohl z důvodu nedodaných komponentů proběhnout. I přes to, že praktická funkčnost tiskárny nemohla být otestována z důvodu nedodání všech potřebných komponent vlivem aktuální situace, jsem se rozhodl práci doporučit k obhajobě s hodnocením E 55b a návrhem ukázat stávající řešení před komisí.

55

eVSKP id 127036