PROKOP, J. Monitor vlhkosti tkaniny [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.

Bradáč, Zdeněk

Student měl za úkol navrhnout systém pro měření vlhkosti tkanin využitelný v humánní medicíně. Součástí zadání byla analýza možností měření vlhkosti bavlněné tkaniny, návrh a realizace elektronických obvodů, návrh a realizace sensoru a tvorba programového vybavení. Nedílnou součástí zadání byly experimenty, jejich vyhodnocení a zhodnocení využitelnosti řešení pro humánní medicínu. Student pracoval samostatně a uvědoměle. Využíval konzultací vedoucího práce v nezbytné míře. I přes ztížené podmínky řešení student postupoval velmi dobře a splnil všechny body zadání. Technické řešení je celkem povedené a experimenty provedené studentem odpovídají požadavkům vedoucího práce. Student prokázal své technické schopnosti a jeho bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.

90

Jirgl, Miroslav

Pan Prokop ve své práci popisuje experimentální měřicí systém pro měření vlhkosti tkaniny, který by byl využitelný pro monitorování enurézy pacientů či starších lidí. Práce je sepsána v odpovídajícím rozsahu a obsahuje 9 kapitol (mimo Úvod a Závěr). V první části (kapitoly 1 a 2) jsou popsány základní veličiny, materiály a principy měření vlhkosti. Vzhledem k zaměření výstupu práce je zde poměrně velká část metod popsaná z hlediska možného využití ve stavebnictví, což ne zcela souvisí s danou aplikační oblastí. Další části práce lze pak považovat za vlastní dílo studenta. Kapitola 3 popisující návrh řešení je velmi stručná a chybí mi tak např. blokové schéma popisující koncepci celého systému. V kapitole 4 je popsán měřicí obvod a jeho části, v kapitole 5 teprve samotný senzor a jeho vlastnosti. Popis zbylého HW i SW vybavení (kapitoly 6 až 8) je opět poněkud stručný, v rozsahu cca. 5 stran. Výsledné řešení tak nelze zcela objektivně posoudit. Poslední kapitola je věnována samotnému měření a testování funkčnosti. Zde student vhodně zvolil experiment, ačkoli parametry samotného experimentu a výchozí podmínky opět nejsou zcela jasné, např. proč zvolil zátěž o hmotnosti 5 kg, apod. Z prezentovaných výsledků je zřejmá poměrně vysoká citlivost senzoru. Zajímavá by však byla rovněž opakovatelnost měření. K formální stránce práce mám připomínku k použití nevhodného znaménka pro násobení v rovnicích, nevhodně zvoleného fontu u některých obrázků (např. 4.1 či 4.6) a nekonzistentnímu označení veličin (viz např. rovnice 2.1). Množství využité literatury odpovídá typu práce. Prezentační úroveň práce hodnotím, vzhledem k výše uvedeným připomínkám, jako slabší. Celkově práce působí tak, že byla psána ve spěchu. Předloženou práci však i přes uvedené připomínky doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení 70b/C.

70

eVSKP id 127014