BUREŠ, J. Prostor jako paradigma výuky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2020.
Jan Bureš je talentovaný student s osobitým uvažováním a vůlí pracovat na projektu s plným nasazením. Honza se zabýval prostorovými a časovými vztahy při užívání stávající budovy FA studenty a vyučujícími. Ze jištěných poznatků pak vyšel při úvahách o budově nové. Honza potřebuje při práci na návrhu ještě získat „procesní rutinu“, tak aby se momenty nejistoty nestávali pro návrh retardujícími, ale spíše příležitostí k inovativním řešením. Honza byl schopný úspěšně se vyrovnat s několika postupnými iteracemi konceptu i nároky na technické řešení a provoz a nakonec přetavil svoje myšlenky v kvalitní a originální projekt.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | 100 | Student pracoval v průběhu semestru pravidelně a s maximálním osobním nasazením. V dokumentaci by měl lépe zobrazit a vysvětlit materiálové řešení interiérů a exteriérů. Dále byl měl lépe zobrazit řešení souvisejících venkovních ploch dvora a přilehlého okolí. |
Urbanisticky považuji zvolené řešení za zdařilé, zejména vytvoření reprezentativního vstupu do celého areálu. Z práce ale není patrné řešení navazujících vazeb dále v areálu. Student prezentoval koncept řešení zakládající se na vazbě a komunikaci mistra a žáka a na komunitním prostoru. Tento princip prezentoval na topologickém schématu, které logicky popisuje uvedené vazby. Uvažování je logické a jasné. V realitě ale budovu vyřešil tak, že zvolenou ideu popírá. Mistři v jedné části budovy, žáci v opačné. Místo přímé interakce je cirkulace velmi komplikovaná. Např. student ve 4.NP v ateliéru potřebuje něco vyřešit s vedoucím, sedícím také ve 4.NP… Dále uvažuji, zda bylo nutné zbourat celou střední část původní budovy, když je stejně respektována půdorysná stopa budovy i dělení kanceláří. Obrácení chodby je čistě formální a nepřináší přidanou hodnotu. Student nebyl schopen udržet naprosto jasný koncept a evidentně věnoval zbytečně mnoho času nedůležitým věcem jako například tvorbě plakátu s nulovou vypovídací hodnotou. Celkově hodnotím práci jako nedotaženou, a to jak v rozvoji konceptu, tak i formálně. Předloženou bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení D65.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | ||
Provozní řešení | D | ||
Technicko konstrukční řešení | D | ||
Architektonické řešení | D | ||
Formální úroveň | E |
eVSKP id 126778