VRBECKÝ, T. Rizika elektronického obchodování v podniku na B2B trhu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2020.

Chlebovský, Vít

Cílem diplomové práce je provést analýzu rizik konkrétní společnosti v oblasti obchodování na internetu a návrh doporučení k odstranění či zmírnění dopadů rizik. Cíl považuji za splněný. V rámci rešerše autor zpracoval všechna důležitá témata pro zpracování práce - z oblasti marketingu, jeho elektronických aspektů a rovněž z oblasti analýzy a řízení rizik. Práce se zdroji a citacemi je na odpovídající úrovni. V rámci analytické části se autor věnuje jednak externím faktorům z pohledu strategického marketingu a následně detailní analýze rizik spojených s provozem elektronického obchodu zvolenou metodou FMEA. Marketingové analýzy externích faktorů často sklouzávají do popisného charakteru. Vyšší míře jejich praktické využitelnosti by pomohlo soustředit se na identifikaci příležitostí a hrozeb důležitých z hlediska konkrétního podnikatelského subjektu. V analytické části pak není zcela zřejmé z čeho pramení některé body v souhrnné SWOT analýze - především silné a slabé stránky jakožto interní faktory. Analýza rizik a následně zpracovaná doporučení v rámci řízení identifikovaných rizik jsou zpracována dobře a jsou dobrým základním návodem pro aplikaci v podniku. Přes drobné připomínky práci doporučuji k obhajobě.

Splnění cíle a rozsahu zadání C
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem B
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody C
Odborná úroveň diplomové práce C
Přínos pro praktické i teoretické využití C
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 B
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B

Schüller, David

Práce je zaměřena na rizika elektronického obchodování na B2B trzích. Cíl práce byl naplněn. Navrhovaná opatření jsou v souladu s navrhovaným cílem a jsou logicky strukturována dle teoretického rámce. Autor použil vhodné metody pro sběr a analýzu dat. Obtížnost zvolených metod je na dobré úrovni. Navrhovaná řešení jsou konkrétně definována, což umožňuje snadnější implementaci do praxe. Práce je přínosná i v teoretické rovině. Odborná jazyková úroveň je na velmi dobré úrovni. Písemná a grafická úprava je na požadované úrovni. Citační norma je dodržena. Otázka k obhajobě: Jakým způsobem lze zlepšit SEO kromě vhodného nastavení klíčových slov?

Úplnost vypracování B
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce B
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody C