MAREK, J. Chladicí systém Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Obsahem bakalářské práce je systém chlazení vozidla Formula Student. Práce má 52 stran textu. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text a obsahuje všechny povinné části. Student pracoval samostatně v průběhu celého akademického roku. Student měl v plánu zahrnout do práce měření navrženého systému na vozidle, avšak vzhledem k okolnostem týkajícím se COVID-19 nebylo možné tuto část práce realizovat. Práce aktualizuje koncept chlazení vozu Formula Student v souladu se změnou pravidel, která umožňují využití zařízení pro aktivní odsávání vzduchu z prostoru pod vozidlem. Práce ukazuje možný přínos daného konceptu s ohledem na výkonnost vozidla a chladicího systému, kdy došlo ke zvýšení průtoku vzduchu přes výměník. Práce splňuje všechny cíle zadání a proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Bakalářská práce se zabývá chladícím systémem na voze kategorie Formula Studet z aerodynamického pohledu. V první části práce je provedena rešerše použitých konceptů uložení chladičů u konkurenčních týmů. Navazuje poté na využití přízemního efektu používaného v motorsportu, převážně ve Formuli 1. Po provedení citlivostní analýzy různých parametrů na výkonnost vozu se práce zaměřuje na zvýšení přítlaku vozu společně se snížením polohy těžiště a snížením celkové hmotnosti. Je navržena úprava konceptu uložení výměníků a změna vnější aerodynamiky vozu. Provedením CFD simulace se vstupními daty z měření charakteristik vrtule jsou stanoveny celkové parametry vozu. Koncepce je porovnána s předchozí generací, kterou překonává ve sledovaných parametrech. V závěru práce je popsána zástavba do vozu a konstrukční provedení uložení ventilátoru a vrtule na voze. Práce je logicky uspořádaná, z provedené rešerše vyvozuje závěry, které se snaží využít při návrhu konceptu. Provedené měření charakteristiky vrtulí je dále využito ve výpočtu a slouží pro další analýzy. Formátování práce snižuje její kvalitu nevhodnou velikostí obrázků a umělým zvyšováním počtu stránek umisťováním nadpisů druhé úrovně na samostatnou stranu. Zdroje 3 a 4 jsou uvedeny v seznamu zdrojů, ale v práci se nevyskytují. Zdroje jsou také špatně číslované a nedodržují číslování podle výskytu v textu. Rovnice v tabulce 2 nejsou číslované a jejich formát není konzistentní s předchozí rovnicí. Graf 31 je bez základního popisu os, chybí jednotky, měřítko a druhá osa pro napětí. Převzatý a špatně upravený obrázek 39 s opomenutým regulátorem u bezkartáčového motoru nezvyšuje kvalitu práce. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | D |
eVSKP id 124750