DOSTÁL, M. Studie systému řízení zadní nápravy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Janoušek, Michal

Obsahem bakalářské práce je systém řízení zadní nápravy Formule Student. Práce má 89 stran textu. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text a obsahuje všechny povinné části. Student pracoval samostatně v průběhu celého akademického roku a projevil mimořádný zájem o řešenou problematiku, který přesahuje obvyklé zvyklosti u bakalářských prací. Práce se věnuje trendu v soutěži Formula Student, kterým je řízení zadní nápravy. Autor v práci popisuje možné koncepty realizace zadního řízení. Provádí konstrukční návrh systému, pro zástavbu do vozidla Dragon X a věnuje se návrhu řídicí funkce a posouzení jejího vlivu na výkonnost monopostu. Práce splňuje všechny cíle zadání a proto ji doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Šebela, Kamil

Bakalářská práce se zabývá systémem řízení zadní nápravy na voze Formule Student. V rešeršní části práce jsou popsány koncepce řízení nápravy používané na produkčních vozech i vozech kategorie Formula Student. Práce navazuje na dobře provedenou rešerši návrhem řídícího členu. Popisuje konstrukční uspořádání a výpočet zátěžných účinků působících v zavěšení. Podle logicky uspořádaných kritérií je zvolena výsledná koncepce odpovídající nejlépe požadavkům na zástavbu, funkčnost a hmotnost. Při popisu jsou vyčerpávajícím způsobem uvedeny teoretické podklady a aplikace na řešený problém. Kombinováním analytických vztahů, modelu pneumatiky a okrajových podmínek jsou stanoveny podmínky a kritéria pro pevnostní analýzu jednotlivých komponent. Součásti jsou do detailu vymodelované a připravené na výrobu prototypu. Po konstrukční části následuje část zabývající se řízením celého systému. Navržená řídící funkce je vhodná pro prvotní implementaci do řídícího modelu a poskytuje vhodné počáteční nastavení pro testování na voze. V závěru se práce zabývá simulací jízdy vozu se simulací zatočení a vyhodnocením pro různé rychlosti a natočení volantu. V práci se vyskytují jen drobné chyby týkající se popisu grafů, konkrétně neúplný popis os. Pro pevnostní simulaci by bylo vhodné zvolit vyšší hustotu sítě v místě rádiusů a přechodů tvaru. Navržený řídící člen a jeho řízení jsou ve stavu odpovídajícím předprototypové výrobě a celá koncepce umožňuje další vývoj do následujících evolucí. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 124751