DOSTÁL, M. Studie systému řízení zadní nápravy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Obsahem bakalářské práce je systém řízení zadní nápravy Formule Student. Práce má 89 stran textu. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text a obsahuje všechny povinné části. Student pracoval samostatně v průběhu celého akademického roku a projevil mimořádný zájem o řešenou problematiku, který přesahuje obvyklé zvyklosti u bakalářských prací. Práce se věnuje trendu v soutěži Formula Student, kterým je řízení zadní nápravy. Autor v práci popisuje možné koncepty realizace zadního řízení. Provádí konstrukční návrh systému, pro zástavbu do vozidla Dragon X a věnuje se návrhu řídicí funkce a posouzení jejího vlivu na výkonnost monopostu. Práce splňuje všechny cíle zadání a proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce se zabývá systémem řízení zadní nápravy na voze Formule Student. V rešeršní části práce jsou popsány koncepce řízení nápravy používané na produkčních vozech i vozech kategorie Formula Student. Práce navazuje na dobře provedenou rešerši návrhem řídícího členu. Popisuje konstrukční uspořádání a výpočet zátěžných účinků působících v zavěšení. Podle logicky uspořádaných kritérií je zvolena výsledná koncepce odpovídající nejlépe požadavkům na zástavbu, funkčnost a hmotnost. Při popisu jsou vyčerpávajícím způsobem uvedeny teoretické podklady a aplikace na řešený problém. Kombinováním analytických vztahů, modelu pneumatiky a okrajových podmínek jsou stanoveny podmínky a kritéria pro pevnostní analýzu jednotlivých komponent. Součásti jsou do detailu vymodelované a připravené na výrobu prototypu. Po konstrukční části následuje část zabývající se řízením celého systému. Navržená řídící funkce je vhodná pro prvotní implementaci do řídícího modelu a poskytuje vhodné počáteční nastavení pro testování na voze. V závěru se práce zabývá simulací jízdy vozu se simulací zatočení a vyhodnocením pro různé rychlosti a natočení volantu. V práci se vyskytují jen drobné chyby týkající se popisu grafů, konkrétně neúplný popis os. Pro pevnostní simulaci by bylo vhodné zvolit vyšší hustotu sítě v místě rádiusů a přechodů tvaru. Navržený řídící člen a jeho řízení jsou ve stavu odpovídajícím předprototypové výrobě a celá koncepce umožňuje další vývoj do následujících evolucí. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 124751