ZLÁMAL, F. Zhodnocení odpadového materiálu - vaječných skořápek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Brummer, Vladimír

Předkládaná rešeršně zaměřená bakalářská práce je věnována oblasti využití a zhodnocení odpadního materiálu – vaječných skořápek. Práce je logicky a přehledně uspořádána. Použito a citováno je velké množství převážně aktuálních zdrojů. Práce byla vypracována v potřebném rozsahu, nicméně čtenář má stále pocit, že daná tématika není zpracována vyčerpávajícím způsobem. Větší pozornost mohla být věnována složení vaječných membrán. Složení membrán se výrazně liší podle jednotlivých zdrojů, což mohlo být v práci víc diskutováno. Rešerše mohla být podpořena taky širším přehledem v oblasti patentů a užitných vzorů. Obecně také chybí hlubší zpracování a zhodnocení rešeršně získaných dat a vyvození víc vlastních hodnotných závěrů a poskytnutí výhledu do budoucnosti ve zvolené oblasti. I přes zmíněné nedostatky lze konstatovat, že všechny vytyčené body zadání byly naplněny a jedná se o dobře vypracovanou práci, kterou doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D

Pernica, Marek

Student Filip Zlámal předložil bakalářskou práci na téma Zhodnocení odpadového materiálu – vaječných skořápek. V úvodní kapitole student provedl stručnou charakteristiku zkoumané suroviny a nastínil k čemu je možné vaječné skořápky použit. Ve druhé kapitole se již student podrobně věnuje vlastnostem vaječných skořápek a vaječných blan. Třetí kapitola je věnována zhodnocení množství produkce vajec ve světě a s tím spojeným vznikem vaječných skořápek jako odpadní suroviny. V této kapitole se student soustředil také na situaci v produkci vajec v ČR. Následující kapitola se už věnuje samotnému využití vaječných skořápek v různých odvětvích průmyslu. V kapitole šest, která je věnována metodám a technologiím využití vaječných skořápek jako odpadního materiálu student popisuje různé metody, jakým způsobem je možné zpracovat vaječné skořápky či blány. Následná kapitola je věnována provozním nebo poloprovozním a laboratorním realizacím technologií pro zpracování vaječných skořápek či blan. Student zde uvádí několik farmaceutických, ale i jiných provozů využívajících vaječné skořápky jako surovinu pro výrobu potravinových doplňků. V závěru práce student diskutuje nad využitím vaječných skořápek v různých odvětvích, přičemž došel k závěru, že se jedná o použitelnou surovinu pro mnohá odvětví. Tato rešeršní práce je na poměrně vysoké úrovni, přesto se student nevyhnul některým překlepům (např. str. 17). Za velmi nešťastné považuji také uvedení kapitoly a následné podkapitoly bez jakéhokoliv popisu, kapitoly 4, 5, 6. Dále student v kapitole 6.1.3 použil kurzívu na celý odstavec, aniž by k tomu byl důvod. Přes zmíněné nedostatky se dá práce označit za zdařilou. Hodnotím ji známkou B a doporučuji ji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 121775