VALLA, T. Dětské vozítko poháněné akuvrtačkou [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Štětina, Josef

Obsahem práce je “Dětské vozítko poháněné akuvrtačkou“, jedná se o konstrukčně zaměřenou práci. Text má 55 stran textu a obsahuje dvě přílohy celý 3D model sestavy vozíka v Invetoru a seznam použitého materiálu. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text a práce obsahuje všechny povinné části. Student pracoval samostatně a práci pravidelně konzultovat. Student k práci využil řadu zdrojů, a to hlavně internetových, jejich citace uvádí pouze u obrázků. Cílem práce byly splněny. Student prokázal schopnost samostatné konstrukční práce, splnil podmínky zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě.

Práce s literaturou včetně citací E

Böhm, Michael

Bakalářská práce pana Vally se věnuje návrhu dětského vozítka poháněného aku vrtačkou. Rešeršní část rozebírá historický vývoj dětských vozítek, vývoj ručního nářadí a přehled současného trhu s dětskými vozítky. Vlastní část práce se zabývá koncepčním návrhem vozítka a konstrukcí pohonu a rámu. Postup konstrukce rámu je v principiálně v pořádku. Avšak výpočet rámu je nedostatečně popsán. Chybí popis uchycení a sítě. Pro zatížení součásti volí autor nevhodný termín „váha“. Maximální napětí uvádí autor 112 MPa, v grafickém zobrazení výsledků však není toto místo patrné. Kapitoly jsou nevhodně seřazeny. Autor provádí pevnostní výpočet rámu, přičemž samotná geometrie a konstrukce rámu je popsána až v poslední kapitole. Při návrhu pohonného ústrojí se autor dopouští několika chyb. Jako nedostatečný hodnotím výpočet životnosti řetězu. Výpočet není uvedený a autor se odvolává na výsledek bez znalosti rovnic a postupu výpočtu. Při návrhu řešení regulace rychlosti jízdy je využito řešení se zásahem do původní konstrukce vrtačky. Není tedy využito výhody konstrukce vrtačky, kdy podle stlačení tlačítka reguluje výstupní otáčky. Chybí alespoň schéma zapojení řešení regulace. Z obr. 4.22 je zřejmé pouze napojení plynového pedálu na potenciometr. Řešení brzd jako primárně krizových je také nevhodné. Autor uvažuje běžné brždění díky vypnuté vrtačce. Na hnací hřídeli je však umístěna volnoběžka, čímž po uvolnění plynového pedálu vozítko dále pokračuje v jízdě a brzdný účinek je minimální. Odstraněním volnoběžky by se naopak docílilo okamžitého vypnutí vrtačky a tím blokaci kol, což by způsobovalo velmi nebezpečné situace. V závěru autor hodnotí dosažené výsledky a navrhuje několik variant jejich využití. Kladně hodnotím, že část práce tvoří pokročilé modely a simulace nad rámec požadavků bakalářské práce. V celém textu se vyskytují chyby v číslování obrázků. Z jazykového hlediska se v práci vyskytují gramatické chyby a místy i špatně formulovaná vyjádření. Grafická úroveň práce je na dobré úrovni. Jako největší a velmi zásadní nedostatek práce hodnotím práci s literaturou a citace. Autor neuvedl v celém textu žádné citace (kromě kapitoly výpočtu řetězu z knihy Shigley). Ostatní citace jsou pro obrázky a v drtivé většině to jsou sekundární elektronické zdroje. Nevhodné je citování sociálních sítí a bazarových webů. Tyto nedostatky významně snižují celkovou úroveň práce. Práci přesto doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením C / dobře.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Práce s literaturou včetně citací F

eVSKP id 124218